Kortjes

Kortjes: reset-generatie, tjoep, appvoeder, bekken trekken, onder niveau, en meer (week 15, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

The internet of caring things is a network of connected objects brought to life by a clear mission: to actively care for consumers — their physical and mental wellbeing, homes, loved ones, and more (Trendwatching.com)

Peer pressure has little influence on the purchase decisions of young consumers in the UK; friends have a significantly small influence on the buying decisions of students (those ages 15 to 21), price is the biggest purchase driver by far (eMarketer)

Sarah Ivey (Initiative) explains it’s time to bust the myths around millennials: “We’ve even taken the step to term them the ‘Reset Generation’,  because many of their life expectations have been reset and because they are in the process of resetting many of our myths about how marketing works” (Marketing Magazine)

Millennials will continue to shape the consumer market for decades to come; instead of trying to make it work alongside the old American Dream, push forward with our generation, redefining a new dream we can all buy into (Fast Company)

Fitness and Instagram are having a serious love affair; activewear megabrand Under Armour has also taken notice of fit chicks on IG, explaining that they were inspired by gals snapping mirror shots in tiny sports bra-and-booty short combos (Racked)

A new CDC report explains that while young teen births (ages 15-17) have gone down dramatically since the 1990s, the 25% of young teens who are having sex today are at a real loss for reliable information (The Wire)

These days, when brands are ‘playing with viral’ and stars are scouted on social media, a trending video can be the start of something much bigger — viral content you should know this moment: ‘Boyfriend Twin’, ‘Vine Dad’ and ‘Aftersex Selfies’ (Ypulse)

GoldieBlox is back, and this time, the brand’s girl-power message is targeted directly at grownups; in a clever nod to the iconic This Is Your Brain on Drugs campaign its own egg-centric spot illustrates the dangers of limiting girls’ playthings to princess dolls (Adweek)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=ArNAB9GFDog]

It has become impossible to get any official merchandise from Disney’s animated megahit Frozen—toys and clothing are sold out everywhere; frustrated moms are currently freaking out all over Disney’s Facebook page (Jezebel)

Sesame Street’s Cookie Monster has become a symbol for far right extremists after he was used to help recruit children, according to German police (DailyMail)

This beautiful film tells the familiar tale of a boy afraid of the ‘monster in his closet’  to illustrate the real threat of gun violence; the charming storybook style of the film serves as an effective redirect that intensifies the final, gruesome, outcome (Creativity)

This brutal spot for the National Highway Traffic Safety Administration is incredibly straightforward, simulating an everyday scene cut short by a distracted driver; the theme is ‘U drive. U text. U pay’, with the hashtag #justdrive (Adfreak)

Internet analysts at Piper Jaffray have both good news and bad news for the world’s largest social network: teens continue to lose interest in Facebook but are showing an increasing appetite for Instagram, a Facebook property (CNET)

YouTube has launched a big marketing push for… YouTube; a new campaign — which includes film spots that will go on TV and on Google properties — puts the spotlight on YouTube video creators (Creativity)

Kelvin Boema (17) en Peter de Harder (19) maken samen filmpjes, gewoon omdat ze dat leuk vinden; anderen vinden dat blijkbaar ook leuk, want met hun YouTube-kanaal The Cinemates hebben ze inmiddels meer dan 120.000 volgers (Adformatie)

Juist omdat wij volwassenen de marketingtrucjes voor een doelgroep als kinderen zo makkelijk kunnen doorprikken, onderschatten we onze eigen vatbaarheid voor precies dezelfde technieken (SWOCC)

Bleacher Report doet het goed bij jongeren; de mobiele website en native app over sport weten dankzij een doordachte strategie de hypervluchtige aandacht van de consumenten vast te houden (Mediafacts)

Is het een hoofdband, polsband, bandana, sjaal of zakdoek? De tjoep is het eigenlijk allemaal; alle kinderen die meedoen aan de Koningsspelen krijgen er één (Jeugdjournaal)

Om de nieuwe Tie Dye-sneakercollectie te lanceren neemt Converse twee weken lang twee metrostations in Rotterdam volledig over; met meer dan vijftig verschillende uitingen claimt het sneakermerk bijna alle frames op de stations (MarketingTribune)

Een kwart van de Britse kinderen speelt minder dan een halfuur per week buiten; de oorzaak ligt vooral bij het slechte weer, de opkomst van tablets en computerspelletjes voor kinderen, maar ouders zijn ook bezorgt om de veiligheid van hun kinderen als ze buiten of op straat spelen (HLN)

Remco Pijpers (Mijn Kind Online): “De beste ‘appvoeder’ doet er een extra schepje boven op — je verdiept je in de app, je probeert ‘m zelf uit, je kiest niet alleen voor kwaliteit, je maakt er samen met je kind wat leuks van” (GGD Kennisnet)

Meer mensen aan het sporten krijgen, hoe doe je dat? Successen van topsporters leiden in ieder geval niet tot een run op de sportschool: “Epke en Ranomi geven hoogstens een tijdelijke impuls aan de turn- en zwemsport”, zegt Koen Breedveld, hoogleraar Sportsociologie (Radboud Universiteit)

Door middel van sport, spel en psychosociale ondersteuning kunnen kinderen in conflictgebieden hun oorlogservaringen beter verwerken en weer kind zijn; om deze boodschap aan het brede publiek te communiceren, hebben War Child en Right To Play de campagne Bekken Trekken ontwikkeld (Adformatie)

Ouders die een kind dat niet wil luisteren op luide toon terechtwijzen kunnen dat beter niet doen; schreeuwen zou alleen maar zorgen voor méér gedragsproblemen, blijkt uit onderzoek van de London School of Economics (RTL Nieuws)

Tieners en twintigers nemen veel minder aanstoot aan holebi’s en transgenders dan de generatie van hun ouders, toch zijn het eerder jongeren die mannen uitlachen omdat ze er vrouwelijk uitzien; zo tolerant de jongeren zeggen te zijn, zo weinig tolerant gedragen ze zich (De Standaard)

Han van der Horst neemt als oud-pestslachtoffer aanstoot aan de beslissing van het Einstein Lyceum om via een proces tegen RTL5 te voorkomen dat een verborgen camera-reportage over pesten op de school zal worden uitgezonden (Joop.nl)

Ook BNN en KRO maken samen een programma over pesten, dinsdag 15 april te zien op Nederland 3 (Fonk)

Veel Nederlanders (82%) vinden dat jongeren een baan onder hun niveau moeten accepteren; een meerderheid (54%) vindt zelfs dat dit wettelijk verplicht moet worden, blijkt uit onderzoek dat Achmea en De Persdienst lieten uitvoeren (Clou)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021