Kortjes: 61 Ahh-websites Coca-Cola, 150 miljoen Snapchat-foto’s per dag, 4 bierviltjes tegen wildplassen, en meer (week 17, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Coca-Cola is launching a new teen-focused digital campaign that will span across 61 websites to "explore the world of ahh", with a series of games, GIFs and videos; the content will be modeled from a mobile-first perspective (Creativity; Adweek)

They are the Nisei of cyberspace—the first generation born into a world that has never not known digital life and so never had to adjust to it as the rest of us settlers have; the drumbeat of disruption and technological advance that has defined the past 20 years is their natural rhythm (Wired)

Millennials are more frequent users of social media sites and have more contact with actual friends online; 70% are 'uncomfortable with others having access to their personal data online or information about their web behavior'—they are still pretty concerned about their privacy, right? (IT World)

Like all new generations, millennials are often misunderstood; here are 15 interesting stats about the coveted class of consumers who are also your employees (Digiday)

Snapchat is the messaging service with pics that disappear moments after you’ve receive them; apparently people are loving it – they’re presently sending about 150 million photos a day (Digital Trends)

Americans are more likely to call their children 'intelligent', while European parents focus on happiness and balance; Dutch parents emphasized plenty of rest and regular schedules for their kids and somehow end up inducing their offspring to sleep more (The Atlantic; via X, Y of Einstein)

A newly refurbished building in Billund, Denmark, will open its doors to become the first ever 'Lego school'; the school's champions hope that pupils will have the tools to both 'think' and 'do' in their chosen careers (The Guardian)

Teaching people game theory is good; making them live it is even better, says UCLA professor Peter Nonacs (Popsci)

To raise awareness of its kids' pack menu during Childhood Obesity Month in Puerto Rico, Subway made a social responsibility video showing just how a kid would fill up a supermarket cart if they had the choice (Creativity)

Many might think that 6-year-olds aren't ready to discuss issues like putting on condoms or achieving orgasm; among them are the irate parents of first-graders at a Berlin elementary school that used a sex-ed book with explicit text and revealing illustrations (Spiegel Online; via WTF)

Porno is toch niet zo slecht voor het seksuele gedrag van tieners als werd gedacht, blijkt uit een studie onder 4.600 Nederlandse jongeren in de leeftijd van 15 tot en met 25 jaar: "Hun persoonlijke zoektocht naar seksuele sensatie is van veel grotere invloed" (NU.nl)

"Leerkrachten die seksuele voorlichting geven moeten beseffen dat niet alle pornografie slecht", dat stelt een Britse handleiding voor het onderwijs; deze nieuwe aanpak bij sekslessen ontlokt heel wat kritiek in het Verenigd Koninkrijk (HLN)

Snickers start een campagne met vaste en mobiele schermen die zijn voorzien van een ingebouwde camera, Kinect bewegingssensoren en een verbinding met internet; de consument wordt uitgedaagd om met de interactieve schermen in dialoog te gaan (Adformatie)

Vier jaar en verslaafd aan de iPad en/of iPhone; in Groot-Brittannië is het eerste slachtoffertje in behandeling genomen (De Telegraaf)

ProRail is een nieuwe campagne gestart tegen roekeloos gedrag bij spoorwegovergangen; in een radiocommercial klinkt 32 seconden lang het rinkelende geluid dat te horen is bij een gesloten overweg, gevolgd door de oproep 'Sta even stil bij de spoorboom' (NOS)

Het aantal jongeren van 12 t/m 17 jaar dat alcoholreclames op televisie ziet is in de afgelopen 10 jaar gedaald met 40% en voor jongeren van 6 t/m 11 jaar met 67%, blijkt uit een analyse van SPOT naar hoeveel jongeren bereikt worden met alcoholreclame (STIVA)

Met een intiensieve campagne wil het stadsbestuur van Antwerpen wildplassen bestrijden; in cafés zullen bierviltjes met verschillende slogans verspreid worden en op een vierde kaartje kunnen cafébezoekers zelf een slogan bedenken (GVA)

Een grote meerderheid van de jongeren (87%) is tevreden met Nederland als land om in te wonen, ze geven ons land een 7,7; toch zijn de jongeren niet helemaal kritiekloos, ze vinden dat er soms te soft wordt opgetreden (1V Jongerenpanel)

De kwaliteit van het Nederlandse onderwijs wordt gekenmerkt door middelmatigheid; zwakke en zeer zwakke scholen bestaan nauwelijks nog, maar daar is ook alles mee gezegd, zo stat in het jaarverslag (pdf) van de Inspectie van het Onderwijs (NU.nl)

Acht op de tien jongeren (81%) hebben vertrouwen in Willem-Alexander als koning; ze karakteriseren hem als sympathiek, begaan met de mensen in het land en professioneel (1V Jongerenpanel)

The music video for Teenage Popstar Girl, a track by Whisperado, is the winner of the best international music video at the London Independent Film Festival 2013: “It’s a satiric tale in which the girl gets manipulated and seduced by a manufactured icon” (The Inspiration Room)

Tot slot, ter vermaak: 23 reasons why parents are basically just giant children (Buzzfeed)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024