Kortjes

Kortjes: autobezit daalt, Path groeit, lezen van scherm krijgt voorkeur, en meer (week 20, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

New Media Metrics identified the top 10 brands to which millennials and those age 50+ are most emotionally attached; automotive and technology brands top both lists; Cadillac ranks as no. 1 among millennials (Forbes)

Millennial consumers are way ahead of the marketers, who should be laser-focused on winning them over to their brands and gaining their loyalty; the CMOs who decide to all-out embrace digital advertising in order to 'own' millennials will end up being huge winners (AdAge)

Under the motto of ‘turning the lost generation into the loved generation’, Adecco introduced their first global campaign to help Gen Y’ers find a job in times of economic recession; at a new platform called ‘WayToWork’ youngsters from all parts of the world can kickstart their jobsearch (Cool Brands)

Social media seems to be driving an increase in plastic surgery, according to an annual survey of 752 members of the American Academy of Facial Plastic and Reconstructive Surgery; prospective patients’ are concerned about how they appear on social media (MediaPost)

One of this year's most talked about new anime series is Attack on Titan; the show seems to have captured the imagination of Japan's youth — using perspective tricks, this photo trend usually depicts teens pretending to hold or even eat other kids (Kotaku)

What’s clear is that Generation Y and Z are born digital and therefore engagement strategies, products, services, and employee relations need to also be born digital to meet expectations (Social Media Today)

Path is one of many social networks which hope to be a Facebook killer, but the company, launched in late 2010, has started to take off in a big way: it passed the 10 million user mark and is gaining another million every week, spamming users' contacts (The Guardian)

Wrangler has created a personalized map of the roads and paths you walk with the help of the new mobile application Wrangler Mileage; the new iOS app that builds an interactive infographics of a user’s life journey is designed to motivate smartphone owners to re-discover the world (Popsop)

Pringles and Star Wars have joined forces to rule the snacking universe with The Force For Fun video project, a campaign in which fans can make their own Star Wars themed video for Pringles (ViralBlog)

According to Millennials, gaming can be really addictive; the average millennial spends around 11.8 hours a week gaming on various devices, jumping to 13.8 hours among 12-24 year olds (MTV Sticky)

The 2013 Cartoon Network Australia survey has revealed that almost 7 in 10 children between the ages of 4 and 14 now use apps: "The rapid explosion of smart devices has quickly changed the way kids are accessing the internet and playing games" (Econsultancy)

Smart PJ’s aim to make bedtime more engaging by enabling kids to scan its patterns to unlock new stories (Springwise)

Some wealthy Manhattan moms have figured out a way to cut the long lines at Disney World — by hiring disabled people to pose as family members so they and their kids can jump to the front (New York Post)

Younger people are less likely to drive — or even to have driver’s licenses — than past generations; online life might have something to do with the change (The New York Times)

Onder jongeren van 18 tot 25 jaar neemt het aantal auto’s al twee jaar op rij af; het aantal jongeren nam van 2012 op 2013 toe met 0,4%, het aantal geregistreerde personenauto’s in deze groep nam juist af met 4,5% (CBS)

Jongeren lezen liever op een computerscherm (52%) dan uit een geprint boek of tijdschrift (32%), blijkt uit een Brits onderzoek onder 3.500 kinderen tussen de 8 en 16 jaar (De Telegraaf)

Dong Nguyen maakte een softwareprogramma dat leeftijd en geslacht van twitteraars kan raden: "Jongeren gebruiken meestal korte tweets en praten ook meer over zichzelf, in hun tweets staat bijvoorbeeld vaker het woord ik, ook verlengen ze vaak klinkers, zoals in niiiice" (UT Nieuws)

Van de jongeren die zelf homo, bi of lesbisch zijn, geeft 73% aan dat het goed gesteld is met de homo-acceptatie in Nederland; toch stelt een meerderheid (59%) dat het een probleem is om in het openbaar je geaardheid te laten zien (EenVandaag)

De aanbidding van boybands is een 'overgangsrite voor adolescenten', een belangrijk verschijnsel: "De idolisatie van beroemdheden door jonge ontluikende vrouwen (…) gaat om belangrijke zaken als hun waardensystemen en interpersoonlijke relaties" (de Volkskrant)

Amsterdamse jongeren komen vaak door hun dure telefoonabonnement in de problemen; de schulden stijgen zo explosief dat topman Henk Keizer van het incasso-bedrijf GGN pleit voor een verbod voor jongeren onder de 18 om een mobiel abonnement te gebruiken (Parool.nl)

Vakantiegeld wordt steeds minder vaak aan een welverdiende vakantie besteed; jongeren geven meer vakantiegeld uit aan mode, iets voor in en om het huis en elektronicaproducten (FashionUnited)

Het nieuwe spelletje Skillville moet jongeren hun kennis van geldzaken bijspijkeren; studies wezen namelijk uit dat jongeren te weinig kennis hebben van geldzaken, wat tot problemen kan leiden (Het Nieuwsblad)

Vanaf 2020 krijgen scholieren op alle 7.000 basisscholen les in wetenschap en technologie, zo staat in het maandag ondertekende Nationaal Techniekpact 2020 tussen overheid, bedrijfsleven, vakbonden en onderwijsveld (NU.nl)

Een op de vijf studenten op stage heeft last van pesterijen op het werk, blijkt uit de Nationale Stagemonitor 2013, een onderzoek van de Erasmus Universiteit en Studentenbureau; ruim 40% houdt een baan over aan de stage (AD)

De oudere generatie denkt volgens directeur Wiecher Hakse van Timing vaak dat jongeren lui en gemakzuchtig zijn, maar dat klopt niet; ze willen gewoon wat inbreng in hoe ze een taak gaan aanpakken (NOSop3)

Het Rijksmuseum zit in een bijzonder luxe positie: ze kunnen voor hun vacatures uit honderden mensen kiezen — de 25-jarige Femke Blok, kreeg nog voor zij op gesprek ging, sterk de indruk dat het museum vooral geïnteresseerd is in "prachtige hertjes" (nrc.nl)

Kinderen hebben op vierjarige leeftijd al een voorkeur voor een bepaald type vriendje of vriendinnetje waar ze mee om willen gaan; kinderen met overgewicht staan daar niet tussen, zo blijkt uit onderzoek onder 126 jongens en meisjes (Vrouwonline)

Al op de basisschool doen kinderen aan de lijn omdat ze zich, vaak ten onrechte, te dik vinden, zo komt naar voren uit het onderzoek dat Clothilde Bun deed naar lichaamsbeeld en lijngedrag: "De jeugdgezondheidszorg moet niet alleen letten op overgewicht" (Jeugdkennis)

Laaggeschoolden zijn niet alleen dikker en kleiner, ze vinden zichzelf ook minder mooi, zo concludeert socioloog Dieter Vandebroeck (VUB) op basis van grootschalig onderzoek: "Mooi zijn is een maatschappelijk privilege" (De Morgen)

Veertien Vlaamse kinderrechten- en jeugdactoren pleiten samen voor 31 minuten meer speeltijd voor kinderen per dag: "Kinderen hebben tijd nodig om zich te ontwikkelen en goed te voelen, en spel speelt daarbij een cruciale rol" (De Standaard)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019