Kortjes

Kortjes: Lego’s kunst, McDonald’s’ mascotte, Cornetto’s liefdesverhaal, en meer (week 21, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

TBWA Paris unveiled a bold campaign for McDonald’s that is even more minimalist; instead of the actual products, now we get clean, simple drawings of the products —turning them into actual icon (Adfreak)

McDonald’s unveiled a new mascot named ‘Happy’, an anthropomorphic box with a huge set of teeth; according to the company, the character is supposed to bring “fun and excitement” to kids’ meals and be an ambassador for balanced and wholesome eating (Mashable)

Lego’s Master series is a print advertising campaign featuring the work of five painters interpreted in blocks by Milan art director Marco Sodano (The Inspiration Room)

lego kunst

Lego has partnered with National Geographic Kids for a Young Explorers campaign, encouraging children across the UK to design a piece of equipment or a vehicle that can be used to survive in in the Polar Regions; the campaign was launched to support the Lego City Arctic range (The Drum)

Coca-Cola debuted a new ad during the American Idol season finale that was made entirely out of footage submitted by fans; the company asked people to submit videos showing what it’s like to take the first sip of a Coke using the brand’s ‘AHH’ slogan (Business Insider)

The new Cornetto Cupidity ad entitled 40 Love is totally worth the watch; the 8 minute video features English singer Lily Allen who falls for for a beautiful tennis payer who, at first, isn’t so keen on Allen, but after drinking in some of Allen’s coyly sweet playfulness, she’s hooked (Adrants)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=xLTGbPI6hE0]

Any parent will know how difficult it is to get kids to go out and exercise instead of playing on computer games all day; Leap Band is a digital pet that responds to children’s activity, tracks their performance and teaches them about healthy eating (Springwise)

Millennials aged 18 to 24 are watching less traditional TV than any other demo; a study by Nielsen says that if advertisers want to reach the young male demo, they should shift anywhere from 10% to 30% of their TV budget to digital (Stream Daily)

When the wearables market heated up earlier this year, Google was cage; now, it’s evident the search giant has looked at the future and it sees ads … everywhere (Ad Age)

Merriam-Webster is once again trolling all the people who paid way too much for their English Lit degrees with its annual list of new dictionary words; this year, Merriam-Webster finally acknowledged the life-altering importance of the word ‘selfie’ (Jezebel)

Vijf weken lang deelde Zilla van den Born kiekjes vanuit tropische Aziatische oorden op Facebook, terwijl de grafisch ontwerpster gewoon thuis in Amsterdam zat; voor haar afstudeerproject liet ze zien hoe eenvoudig de werkelijkheid te manipuleren is (AD)

Creatief bureau DropOuts werkt uitsluitend met voortijdige schoolverlaters en dat moet ‘creatief verfrissend’ werk opleveren (Adformatie)

Drie weken voor het Wereldkampioenschap voetbal in Brazilië lopen vooral tweeverdieners en gezinnen met kinderen warm voor oranjeproducten (GfK)

Plus heeft Gerard Joling gestrikt voor – naar eigen zeggen – de grootste WK-campagne van de formule ooit; vanaf begin juni maakt Nederland kennis met Toi Toi Tooi (LevensmiddelenKrant)

Jumbo trapt af met een commercial van maar liefst drie minuten met Roy Donders plus Sjaak Swart, Aron Winter, Yolanthe Cabau en René Froger: ‘We geven ze op hun donders’ (Adformatie)

Opmerkelijke uitspraak van Levi’s-topman Chip Bergh; hij raadt consumenten aan om hun spijkerbroeken nooit meer te wassen — beter voor het milieu, en beter voor de pasvorm (Marketing Online)

Facebook heeft een website over pesten opgezet; wie op het sociale netwerk slachtoffer is van pesten komt automatisch op de nieuwe website terecht — dat geldt ook voor de pestkop (NOS)

Als je kinderen al vroeg leert omgaan met risico’s en onzekerheden, heb je daar als maatschappij later enorm veel baat bij, zegt prof. Genserik Reniers: “Veiligheidskunde zou eigenlijk al op de basisschool een verplicht vak moeten zijn” (TU Delft)

Gemeenten vinden het lastig hoe ze jongerenparticipatie vorm moeten geven in de nieuwe Jeugdwet, concludeerde Movisie uit onderzoek onder 22 gemeenten; vooral jongeren structureel laten participeren is lastig (Alles over jongeren)

Zo’n 20% van alle jongeren die vorig jaar 18 zijn geworden hebben hun keuze over het doneren van organen vast laten leggen; bijna 8 op de 10 van deze jongeren willen organen afstaan na de dood, blijkt uit cijfers van de Nederlandse Transplantatie Stichting (NU.nl)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021