Kortjes

Kortjes: kinderarbeid in Nederland, 40 jaar dezelfde trui, hmmmwee naar Bolletje, en meer (week 27, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

After a good long career in education Dale Irby has retired, and so have his groovy shirt and sweater vest; in every school picture for the past 40 years, he wore the same 1970s-era polyester shirt and coffee-colored sweater (Dallas News)

Last fall, a new Internet craze hit college campuses: Facebook 'Compliments' pages — four students at Queen's University in Kingston, Canada, started a Facebook profile called Queens U Compliments and other colleges across the nation were quick to catch on (Mashable)

The policies governing companies' collection and use of children's personal information were refreshed for the social media and mobile technology age; COPPA now requires app developers to pay closer attention to their security policies when building apps (Mashable)

Among UK teen internet users, just 3% of respondents cited radio as the preferred device for listening to audio; 36% chose a mobile phone, 35% an MP3 device — teens are embracing digital platforms when it comes to audio, and they are very much about mobility (eMarketer)

Millennial girls love 'boozy' bunch, having a list, wine, hummus and calling themselves fat; millennial guys love Reddit, Kate Upton, texting the letter 'k', fantasy sports teams for sports they would never ever play and American Apparel tri-blend V-necks (Buzzfeed)

Artist Nickolay Lamm recreated the iconic Mattel doll Barbie using proportions of the average 19-year-old woman: "I wanted to see if an average-sized Barbie had market potential" (Daily News)

Why do Lego’s humanoid minifigures have a hole on the top of their heads? The answer is quite simple: "We added this hole on the top of the head just in case any kids got one of the heads stuck on their throat, that way they would be able to keep breathing" (Fast Company)

The name Plurals, decided as the best name for post-Millennials right now, is a reflection of the fragmentation and lack of majority (or pluralism) that will be a uniquely prevailing factor in their lives; the distinct impact of fragmentation will continue into their adulthood (Ypulse)

De nieuwe 2013 Herfst-Winter campagne van United Colors of Benetton legt de focus op muziek om aan te tonen dat de toekomst in het samenbrengen van diversiteit ligt; centraal in de campagne staan de kleurrijke vibes van zes jonge internationale iconen (Knack)

Tweederde (66%) van de jongeren met vakantiebaan geeft hun salaris niet of nauwelijks uit aan vakantie, een derde (35%) zegt dit geld zelfs nodig te hebben voor de gewone uitgaven of om rond te komen (1V Jongerenpanel)

Kinderarbeid? Driehonderdduizend 12-15-jarigen in Nederland werken, niet omdat het leuk of leerzaam is, maar omdat ze geld 'nodig' hebben voor luxegoederen, blijkt uit het boek 'Pubers aan het werk in Nederland – De kwetsbaarheid van de jonge consument' (UvA; via AD)

De Belgische Brouwers en de Federatie van Muziekfestivals gaan tijdens de zomerfestivals organisatoren en al wie achter de tapkast staat sensibiliseren om, zoals de wetgeving het voorschrijft, geen alcohol te schenken of te verkopen aan jongeren onder de 16 jaar (VRT)

Nibb-it, die chips dus, voert campagne voor de gratis Nibb-it ga er op uit-app, boordevol met leuke opdrachten voor het hele gezin, maar is Nibb-it het aangewezen merk om kinderen aan het ravotten te krijgen? (Molblog)

Bolletje speelt met een nieuwe marketingactie in op toeristen met 'hmmmwee' naar typisch Nederlandse producten; de beschuitfabrikant heeft een telefoonlijn geopend waarop bellers de producten kunnen horen waar zij naar verlangen (Distrifood)

PS  'Jongeren vinden internet saai' — een artikel uit Trouw uit 1996 was afgelopen week een hit op Twitter; eerder las je op dit blog al mijn reactie: 'De jeugd heeft de toekomst, maar bepaalt die niet'

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021