Kortjes

Kortjes: eigenwaarde, hersenscans, nieuwe Disney-film, en meer (week 44, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Naar aanleiding van wereldwijd onderzoek waaruit blijkt dat jonge meiden soms met activiteiten stoppen die ze leuk vinden vanwege onzekerheid over zichzelf, wil Dove Nederlandse meisjes helpen aan een groter gevoel van eigenwaarde (MarketingTribune)

Horrifying scans the real impact of love: the brain of a neglected child is much smaller than that of a normal three-year-old; according to neurologists the sizeable difference between these two brains has one primary cause – the way were treated by their mothers (Daily Mail)

Once they’re in-store, teens shop with their eyes; they’re making purchasing decisions based on a wide range of visual cues – from signage and displays to packaging and product colors (MediaPost)

Despite the images of teenage looters beamed across the world during last year’s riots, young people in Britain are broadly, and increasingly, well-behaved; youthful continence shows up in all manner of social indicators (The Economist)

Blogging community StageofLife.com reports that 88% of teens feel that their generation is disconnected from nature; 69% of teens are either “indifferent,” “don't care,” or “care but don't take an active role” in being concerned about the effects of man on nature (PR Web)

Millennials move from one medium to another at rapid speeds and often simultaneously; consider a call-to-action that goes beyond the traditional click or you may lose them completely (MediaPost)

Four out of five under-25s feel 'lost' without the internet, a survey has found; the opinion poll of 1,000 adults by the Science Museum shows how a generation that has grown up with the web has become dependent upon it (The Telegraph)

Mobile app Snapchat, allows users (often kids) to take a photo with their phone, overlay a little bit of text, and send it to another user, who can view the photo message; after 10 seconds it’s deleted forever from both people’s phones, and from Snapchat’s servers (All Things D)

Are you better at advertising than a 5th grader? Probably not, judging by this entertaining video from Grip Limited, a Toronto ad agency that celebrated its 10th birthday recently by putting a bunch of 10-year-olds in charge of the place (AdFreak)

The synthesizer-heavy scores, the pixelated graphics and the herky-jerky character movements were touchstones for gamers who frequented the arcades of the 1980s; Disney's 'Wreck-It Ralph' pays homage to a time when getting to the next level was simpler (The New York Times)

'Discovered' is a new branded Kinect-enabled game promoting the Intel-inspired Ultrabook; the game puts the player into hardcore celebrity training, with actor Chris Evans, DJ/singer Redfoo of LMFAO and super model Chanel Iman to help you along the way (Creativity

Volgens een Amerikaans onderzoek van de online community Stage of Life doet 49% van het jongere publiek geen enkele investering in muziek, maar materiaal bij vrienden kopieert, gratis songs van muzieksites plukt en online muziek streamt (Express.be)

De film Brammetje Baas van Anna van der Heide is door de jury van het Cinekid-festival gekozen tot beste Nederlandse kinderfilm; de publieksprijs voor de beste Nederlandse film ging naar Mees Kees van Barbara Bredero (NOS)

Hoe jonger je in aanraking komt met boeken, hoe makkelijker je later kunt lezen en schrijven, dat is het idee achter BoekStart, een nationale campagne om lezen en voorlezen te promoten (BN De Stem)

De pogingen van de openbare bibliotheken om jongeren onder de 18 jaar te bereiken, blijken vruchten af te werpen; het aantal jeugdleden nam toe van 64% in 2010 tot vorig jaar 66% van het totaal aantal jeugdigen (de Volkskrant)

Ruim 10.500 jongeren van 17 jaar hebben hun rijbewijs gehaald sinds die mogelijkheid een jaar geleden werd ingevoerd; jongeren onder de 18 slagen gemiddeld sneller voor hun theorie- en praktijkexamen (NU.nl)

Voor jongeren tussen de vijftien en 25 jaar is het geen enkel probleem dat er in de toekomst langer moet worden doorgewerkt; ze kunnen zich veelal moeilijk een voorstelling maken van hoe het pensioen eruit gaat zien, blijkt uit een kwalitatief onderzoek van YoungWorks (Managers Online)

GroenLinks is geschokt dat de gemeente Rotterdam bijna een ton uitgeeft aan de campagne tegen straattaal; raadslid Nourdin el Ouali stelde in oktober, in straattaal, schriftelijke vragen aan het stadsbestuur, hij wilde onder meer weten ‘hoeveel doekoe die fatoe kost’ (GroenLinks)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021