Veiligheid

Muurschilderingen van spelende kinderen in de parkeergarage. Afzender: Toyota.

Jaarlijks zijn er kinderen die achteruitrijdende auto's niet overleven. Toyota vroeg straatkunstenaar Ernest Zacharevic om dit probleem onder de aandacht te brengen. Op de muren van de Q-Park Lepage-parkeergarage in hartje Brussel schilderde hij een zestal 3D-taferelen van spelende kinderen. De boodschap naast de realistische portretten van spelende jongens en meisjes was duidelijk: 'Bescherm wat achter je is. Rijd met een achteruitkijkcamera.' Met een logootje van Toyota eronder.

De vraag is of het nou juist wel of niet sterk is dat je de uitingen pas ziet als je al van zo'n toepassing gebruik maakt. Ongetwijfeld zijn er mensen geschrokken en hopelijk daardoor voorzichtiger.
 
[Creatie door Happiness Brussels; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021