Kortjes

Kortjes: Halloween-brief, Facebook-vertrek, Hyves-einde, cheerleader-effect, en meer (week 44, 2013)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Teens are officially leaving Facebook; Facebook CFO David Ebersam said that although youth engagement on the social network is hard to measure, there was definitely a decrease in daily users among younger teens in Q3 (Business Insider)

There’s a range of opinion among marketers about whether teens splitting time between Facebook and other messaging apps like Twitter or Snapchat is of real consequence; of course, Facebook owns Instagram, which teenagers are wild about (AdAge)

For those keeping track of the U.S. smartphone market, the Q3 increase brings smartphone penetration to 64.7%, up from 62% in Q2; 70% of teens (aged 13-17) and 79% of young adults (aged 18-24) now own smartphones (Nielsen)

There is a myth in technology literature that young people today are ‘Digital Natives’ – a generation who both grow up and develop friendships online; they are always connected or connecting so does this mean that they want to live their lives in the online Cloud? (mobileYouth)

One of Barney Stinson’s ridiculous dating theories from the TV show How I Met Your Mother is actually right; the ‘cheerleader effect’ — a group of women look more attractive when in a group than they do when seen individually — is now backed up by scientific research (SFGate)

Fueled by a pervasive awareness of the conflicts between their consumerist impulses and their aspirations to be ‘good’, experienced consumers are increasingly wracked with guilt; the result is a growing hunger for guilt-free consumption (Trendwatching.com)

It’s hard enough to explain twerking to parents, now Maryland high schoolers have to explain twerking contracts; students who plan to attend the Annapolis High School homecoming dance usually have to sign a ‘dance contract’ swearing that they won’t bust out ‘explicit’ moves (TIME)

If you’re ready for the brand new age of advertising, it’s happening now: Juicy Couture — the brand that is neither juicy nor couture — will start an advertising/marketing/something campaign on Snapchat, the app considered to be a teen selfie haven (Jezebel)

Designer Michael Kors says that today’s teenagers, whom social media has made more sophisticated and fashionable than any previous generation, will not be fans of fast fashion in a few years: “They are going to start shopping very differently when they reach their twenties” (Buzzfeed)

Anytime someone points out that fast food is bad for you, there is an equal and opposite reaction of someone retorting that we have to make our own choices, but what if your choices are shaped by billions of dollars of psychological research and targeted ad campaigns? (Upworthy)

In a two-year arrangement Sesame Street agreed to waive its license fee, allowing the growers, suppliers and retailers of the Produce Marketing Association to use Bert and Ernie and the rest of the gang to promote healthy produce (Adweek)

Suske en Wiske zijn inmiddels zowel Vlaams als Nederlands., maar de strip verkoopt in Nederland aanzienlijk beter dan in België; per jaar gaan er ongeveer 1,2 miljoen boeken over de toonbank, twee derde daarvan wordt verkocht in het buitenland, met name Nederland (AD)

Het Nationaal Schoolontbijt is “reclame, kindermarketing en promotie van ongezond eten”, zegt voedselwaakhond Foodwatch; de organisatie wil dat de overheid ingrijpt en begint een e-mailactie tegen het jaarlijkse evenement (NU.nl)

Het is voor kinderen die Halloween vieren in het Amerikaanse North Dakota nog maar de vraag of ze snoep krijgen als ze bij Cheryl aanbellen; de vrouw deelt namelijk obesitas-brieven uit aan kinderen die zij te dik vindt — naar snoep kunnen de ‘dikkerdjes’ wel fluiten (AD)

De seksuele voorlichting die Rutgers WPF in het NTR Schooltv-weekjournaal via Dokter Corrie aan kinderen van 9 tot 11 jaar geeft, moet stoppen, vindt een groep verontruste ouders die onder de naam oudersalert.nl een actie tegen het programma is begonnen (RD.nl)

Er lijkt een verklaring gevonden voor de slechte schoolprestaties van jongens: jongens vinden het belangrijker dan meisjes om te laten zien hoe goed ze zijn, maar zeggen tegelijkertijd dat ze niet zo goed hun best doen voor school., blijkt uit promotieonderzoek van Sanne Dekker (Opzij)

Interpolis wil moeders bereiken op een gevoelig moment — als hun kind op kamers gaat; met advertorials in drie vrouwentitels biedt de verzekeraar emotionele en praktische hulp (Sanoma)

Hyves houdt op te bestaan als sociaal netwerk en gaat zich volledig richten op online gaming; het huidige spelletjesplatform binnen Hyves werd begin 2013 gebouwd en inmiddels spenderen de huidige bezoekers van Hyves zo’n 70% van hun tijd aan het spelen van spelletjes (NU.nl)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021