Kortjes

Kortjes: i-D van Vice, SpongeBob boven The Voice, Kerstman verslaat Sint, en meer (week 51, 2012)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

Many consumers in the mobile space are younger, and a new study out from Nielsen NeuroFocus finds younger consumers are reacting to and engaging with digital ads differently than older consumers (BizReport)

Understanding a generation that speaks in acronyms – like YOLO – and keeps their eyes glued to their phones can be difficult, but achievable – the prefrontal cortex is the way To Millennials: get social, lean in to user-generated content, use all the screens en master millennial speak (MediaPost)

Vice Media has returned to its print roots with the acquisition of style publication i-D; the prime focus will be on using i-D to tap into the online fashion market with original programming to build a video-driven youth channel (The Guardian)

In a year of singing competitions, the number one spot in the 2012 Top 50 Social TV Shows went to a pineapple under the sea; SpongeBob Squarepants was the most popular show in social media for the year 2012, beating out The X Factor by 5 million mentions (Mashable)

The massive worldwide phenomenon that is PSY's Gangnam Style video has reached the unprecedented 1 billion views mark on YouTube: "The video is a central part: it's not just about the song – the dance, it really catches your attention" (The Hollywood Reporter)

Twitter is on trend with Millennials, particularly teenagers who are looking for a more coded, parent-free and conversational platform to chat & share pics; time spent on Twitter has climbed significantly in the past year amongst young Millennials aged 12-24 (MTV Insights)

After years of criticizing physical stores as relics, even e-commerce zealots are acknowledging there is something to a bricks-and-mortar location; the companies say they are catering to customers who want to see what they are buying in person, and who see shopping as a social event (NY Times)

A 4-year-old boy's big sister who went to bat for him by petitioning Hasbro to make a version of the classic Easy Bake Oven for boys got a surprise this holiday season when the company invited her to see the new, boy-friendly model of the timeless toy (ABC News)

De Kerstman besteedt dit jaar meer euro’s aan cadeaus dan Sinterklaas, merkt bol.com; voor kerst worden meer en relatief grotere geschenken besteld – naast luxe luxe parfums en tablets, zijn ook boeken en entertainmentartikelen populair (Retail Actueel)

Pedagoge Daisy Smeets van de universiteit van Leiden heeft een promotieonderzoek gedaan naar het downloaden van apps om kinderen te leren lezen, en wat blijkt: apps met videobeelden vergroten de taalontwikkeling van vier- en vijfjarigen (RTL Nieuws)

Het aantal jongeren in Nederland zal de komende 8 jaar dalen, voorspelt het CBS; nu zijn er 4,94 miljoen jongeren onder de 25 in Nederland, dat zullen er in 2020 bijna 100.000 minder zijn (de Volkskrant)

Even had het er alle schijn van dat de Nederlandse jongeren maar bleven doorgroeien, maar aan die groei lijkt nu toch een einde te zijn gekomen; Nederlandse meisjes zijn als ze uitgegroeid zijn gemiddeld 171 centimeter lang en de jongens gemiddeld 184 centimeter (AD)

Kinderen uit eenoudergezinnen roken meer en hebben vaker overgewicht, blijkt uit de Gezondheidsenquête van het CBS; "De situatie in zo’n gezin is gemiddeld wat stressvoller en bovendien komt de opvoeding terecht op de schouders van die ene ouder”, aldus Flip van Sloten van de RVZ (RD.nl)

Het cannabisgebruik bij jongeren neemt toe, bovendien is het aantal probleemgebruikers in de afgelopen 10 jaar verdubbeld; acties rond cannabisgebruik zijn nodig, want een joint kan wel kwaad (Knack)

Met het hele gezin samen aan tafel eten, verbetert de eetgewoonten van kinderen, zelfs als je dat maar twee keer per week doet, zo blijkt uit een onderzoek van de University of Leeds (NU.nl)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021