Kortjes

Kortjes: Playmobil overvalt bank, ‘Jood’ is cool, Harlem Shake explodeert, en meer (week 7, 2013)

Er komt zoveel nieuws voorbij waar ik niet over kan schrijven, dat ik de interessantste berichten uit andere bronnen wekelijks verzamel in een post met 'kortjes' – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

'Jood' is niet meer negatief, maar opeens positief; taalkundigen staan voor een raadsel – zou het een tegenbeweging zijn, een verbasteringvan het al langer gebruikte 'yo', of een afkorting van idioot? (Scholieren.com)

As of the 11th, around 12,000 'Harlem Shake' videos had been posted since the start of the month and they'd already been watched upwards of 44 million times; over 4,000 of these videos are being uploaded per day and that number is still likely on the rise (YouTube Trends)

A new survey finds that many Americans feel using the mobile devices in those settings is just inappropriate, but opinions on mobile device manners vary by age; younger people tend to be more tolerant of cellphone use during meals, meetings and classes (USA Today)

More than a third of Millennials said they’ve had their secrets accidentally shared via social networks, and teens and Millennials are well aware that they’re not in control of where photos will end up (JWT Intelligence)

Of the more than 150,000 new toys debuting at the Toy Fair, industry trendspotters say they are seeing plenty of retro inspiration, as well as 360-degree playthings that allow kids to surf through virtual worlds, and a resurgence in construction sets (MediaPost)

Playmobil overweegt een speelgoedset uit de handel te nemen, waarbij een plastic bankovervaller met een koevoet een geldautomaat kraakt; in diverse landen heeft de 'bankovervalscène' protest opgewekt (AD)

Weetabix has been rapped by the advertising watchdog after a Weetabix-branded children's online game was ruled to be exploitative; the row centred on a Weetabix–branded app that could be accessed via the cereal brand's homepage (BrandRepublic)

New laboratory technology is enabling scientists to see more clearly what is going on inside a baby's brain and monitor how it interacts with its environment; infants as young as 6 months are capable of making predictions based on probability (The Wall Street Journal)

Dekamarkt start ook dit jaar weer met een actie waarbij klanten kunnen sparen voor gratis toegangskaarten voor Artis in Amsterdam; deze keer is ook een ‘versroute’ uitgestippeld in de dierentuin, die leert welk vers voedsel de dieren eten (Distrifood)

Nederlandse musea lopen al geruime tijd het 'risico' bezocht te worden door jonge Museuminspecteurs; deze kinderen komen gewapend met een mobiele app naar het museum om te onderzoeken hoe kindvriendelijk de instelling is (Historiek)

De Vlaamse striphelden Suske en Wiske gaan kinderen helpen; als eerbetoon aan bedenker Willy Vandersteen lanceerde Standaard Uitgeverij op de 100e geboortedag van de overleden striptekenaar het initiatief Suske En Wiske Helpen Kinderen (de Volkskrant)
 
De Stichting tegen Kanker stelde vast dat in 126 winkels vlak bij scholen nog altijd reclame wordt gemaakt voor tabak, nochtans had België al twee jaar geleden alle tabaksreclame moeten verbieden (De Standaard)

Op alle locaties van cateraar Eurest kan binnenkort alleen nog maar met plastic bestek worden gegeten, als gevolg van omvangrijke diefstal van het metalen bestek; jaarlijks verdwijnt voor bijna 15.000 euro aan servies uit de kantines de UvA en HvA (Folia Web)

Een Amerikaanse professor heeft een nieuw fenomeen ontdekt: slaapsms'en – steeds meer jongeren tikken midden in de nacht in slaapdronken toestand sms'jes (RTL Nieuws)

De helft van de jongens (53%) kijkt wekelijks of zelfs dagelijks porno; ze kijken niet alleen voor de lol naar seksfilmpjes, want een kwart van alle ondervraagde jongeren (24%) vindt porno ook leerzaam (1V Jongerenpanel)

They maakte voor Vodafone een inhaker op Valentijnsdag; in de uiting – voor print en outdoor – wordt de Stevie Wonder-hit I Just Called To Say I Love You gemoderniseerd (Adformatie)

We weten weer hoe sterk het medium Facebook is als het om inhakers gaat, ze worden massaal geliked, geshared en er wordt lustig op gereageerd; hoe komt het toch dat hoe flauw de inhakers soms zijn, ze toch werken? (IN10)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021