Kortjes

Kortjes: opgroeien met Disneyland, jongens gediscrimineerd, zelfvertrouwen door selfies, en meer (week 9, 2014)

Kinderen en jongeren zijn continu in het nieuws. De meest lezenswaardige/opvallende berichten uit andere bronnen verzamel ik wekelijks in een post met ‘kortjes’ – oneliners met een linkje naar het oorspronkelijke artikel. KLIK & LEES:

While Generation Z is growing up in the Age of the Community, their thoughts, feelings and actions will rely more and more on community-based identification – to think, to feel and to act as a member of a community (InSites)

Having grown up in a digitally charged society, US teens rely on a plethora of devices to function in their everyday lives; nearly all 12- to 34-year-olds owned mobile phones, 61% use game consoles to go online (eMarketer)

In the Ideal to Real Body Image survey, teenage girls revealed something unexpected: 65% said seeing their selfies on social media actually boosts their confidence, and 40% of all teens say social media helps “me present my best face to the world” (Today)

Almost a third of youths aged between 16 and 24 plan to spend more on digital purchases over the next year, research from Voxburner has found, a quarter said that they anticipate spending more on apps in the coming year (The Drum)

The creator of Minecraft, Markus ‘Notch’ Persson, broke some big news: Warner Bros. has plans to make a feature film based on the game — the studio has acquired the film rights from developer Mojang AB with The Lego Movie producer Roy Lee overseeing the project (The Verge)

Walt Disney Studios has announced a new cloud-based digital movie service, Disney Movies Anywhere, available in app form on iPhone, iPad, and iPod touch and also on the Web; the service is set to allow consumers to watch movies from Disney, Pixar, and Marvel at home and on the go (/Film)

Disneyland Paris has unveiled two new ads to encourage parents not to delay their family trip to the most magical place on earth; the adverts follow two years of research which revealed key moments in the rhythm of family life that can trigger a decision to act (The Drum)

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=zP89q92HOYA]

Minecraft creator Markus ‘Notch’ Persson has announced that the original PC version of the open-ended sandbox game has reached 100 million registered users (Gamespor)

Like it or not, viral publisher Upworthy has had a huge influence on the world of online publishing in a startlingly short amount of time; its fusion of expertly crafted click-bait headlines and content designed to tug hard on heartstrings has proved an overwhelming success (Digiday)

Social media is affecting the way kids look at friendship and intimacy; Canadian youth do take some steps to protect their privacy, but most kids have only a limited understanding of things such as privacy policies, geo-location services and the implications of sharing their passwords (CBC)

14-year-old Erica Lowder’s picture ended up on display to adult men online: “How can Facebook say here’s how we’re going to protect your kids, then sell all these ads to weird apps and sites that open kids up to terrible things?” (The Wall Street Journal)

Professional arbiters of what sucks and what doesn’t — college students — don’t think that sexting is the most fun, chill use of their time; according to a new survey, only 2% of college students use Snapchat for sexting (NYMag.com)

McDonald’s joined Snapchat: “We are excited to use Snapchat as a way to share the fun side of our brand with this highly engaged audience of millennials” (Mashable)

Generatie Y moet op een bepaalde manier aangesproken worden om ze op de juiste manier te prikkelen, maar jongerenmarketing is zo simpel nog niet; zijn we net aan Facebook als marketingtool gewend, is de populariteit alweer aan het afnemen (Marketingfacts)

De gemeente Lochem wil op een ludieke manier jongeren oproepen om te gaan stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart; jongeren die voor het eerst mogen stemmen kunnen daarom meedoen aan een selfiewedstrijd (de Gelderlander)

Jongeren vinden massaal (90%) dat de etiquette zou moeten zijn dat je niet met je mobiele telefoon bezig bent tijdens een gesprek of etentje; 65% ergert zich geregeld aan het gebruik van een mobieltje door de gesprekspartner (1V Jongerenpanel)

Kinderen die niet willen eten kunnen hun ouders tot grote wanhoop drijven, maar professor Heymans weet raad; je mag niet verwachten dat een kind van de één op de andere dag zijn bord altijd leeg eet, maar met een speelse sturing kom je al een heel eind (de Volkskrant)

Vice en FremantleMedia starten een wereldwijde samenwerking en lanceren een jongerenplatform met meerdere kanalen over eten (Adformatie)

Persoonlijkheid heeft meer invloed op vroeg gebruik van genotsmiddelen dan preventieprogramma’s en ouders hebben invloed op de vraag of hun kinderen later wel of niet drinken en op de mate waarin ze drinken, blijkt uit promotieonderzoeken aan de Radboud Universiteit (NJi)

Een aantal eredivisievoetballers doet vanaf deze week mee aan de campagne ‘Roken is zóóó…’ — het aantal BN’ers dat onderdeel van de campagne uitmaakt wordt steeds groter; pubers schatten nog in dat hun leeftijdsgenoten veelal roken (MedicalFacts)

Ruim 80% van de kinderen en jongeren tot 19 jaar in Nederland voelt zich gezond, blijkt uit de eerste Verkenning Jeugdgezondheid, uitgevoerd door het RIVM in samenwerking met het Nederlands Centrum Jeugdgezondheid (NJi)

Awel, het telefonische en online hulpplatform voor kinderen en jongeren, krijgt het vaakst oproepen van jongeren die willen praten over de relatie met hun ouders; jongeren zitten het vaakst in met – al dan niet gescheiden – ouders die ruziemaken (Klasse)

Doorgeknipte schoenveters, een defecte iPad, verf op dure merkkleding: scholen krijgen steeds vaker bonnetjes op hun bureau van ouders die geld eisen voor de kapotte spullen van hun kind, constateren grote assurantiemakelaars en scholen (AD)

Jongens krijgen driekwart van de vermaningen van Vlaamse leerkrachten, hoewel meisjes evenveel als zij praten in de klas; een  onderzoek aan drie Belgische universiteiten heeft aangetoond dat jongens nog steeds gediscrimineerd worden op de schoolbanken, maar vaak gebeurt dat niet bewust (De Morgen)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020