In de Together For Good–campagne van Nickelodeon kunnen kinderen laten zien wat zij voor hun gemeenschap doen. De tv-zender wil hiermee het publiek inspireren en betrekken bij hun lokale samenleving. Nickelodeon lanceert deze campagne met Plan Nederland in de Benelux; tegelijkertijd ging de campagne internationaal live in meer dan 150 landen. Mooi uitgangspunt: “Iedereen kan overal en altijd helpen met het verbeteren van de wereld. En overal ter wereld zijn kinderen bezig precies dat te doen. Ieder kind dat meehelpt met deze missie kan een grote invloed hebben.”
Kinderen kunnen vanaf vandaag inloggen op de microsite good.nickelodeon.tv, waar inspirerende verhalen te lezen zijn over kinderen die al iets goeds voor hun omgeving hebben gedaan. Ook krijgen ze tips & tricks over de dingen die ze kunnen doen om zelf een verandering binnen hun community aan te brengen. Vanaf augustus kunnen kinderen in de leeftijd van zes tot en met 17 jaar foto’s en video’s van zichzelf en hun activiteit uploaden.
Uit ieder land worden vier finalisten geselecteerd en Nickelodeon-kijkers kunnen vervolgens stemmen op hun favoriete change-maker. Winnaars krijgen nationale bekendheid op Nickelodeon’s website en social media. Uit alle finalisten wordt wereldwijd één prijswinnaar uitgekozen die een VIP-reis naar Nickelodeon in de Verenigde Staten wint.