Marketing

De 7 nieuwe regels van het sociale tijdperk: ‘From liked to loved’

Hoe zijn sociale media, marketing en merkenbouwen veranderd in het digitale tijdperk? In onderstaande presentatie deelt Graham Brown van mobileYouth wat volgens hem de zeven nieuwe regels zijn. Voer voor discussie. Want betekent bewustzijn echt niets meer, terwijl aandacht je grootste kostenpost is? En is alleen die 10% die je merk reeds vol enthousiasme koopt belangrijk, zijn fans als het ware je reclamebureau? Staat merkenmanagement alleen maar in de weg, geven consumenten niet langer om media? Ik betwijfel het.

Wie How brands grow, what marketeers don’t know van Byran Sharp heeft gelezen, zal mijn twijfels delen. Aan de andere kant is het altijd zinvol om aandacht te besteden aan afwijkende visies, want wie weet wat de toekomst gaat brengen. Het zijn gewaagde stellingen van Brown, die bestaande gedachten onderuithalen, en alleen daarom de moeite waard om hier te delen. Het gegeven dat de auteur van het verhaal een stripfiguurtje van zichzelf op elke pagina heeft geplaatst, maakt het er overigens niet geloofwaardiger op. Maar oordeel zelf.

“Fans are the new media.”

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019