Als je tegenwoordig iets ziet dat een beetje opmerkelijk is, moet je argwaan gewekt zijn. De kans is namelijk groot dat het een marketingstunt is om wat gratis publiciteit te genereren. Zo dook deze week een filmpje met een zoenende Georgina Verbaan op. Helaas voor de afzenders ervan werd het nauwelijks opgemerkt — opzet mislukt dus, en zo gaat het maar al te vaak. Dan rest niets anders dan een persbericht uit te sturen in de hoop dat het alsnog opgepikt wordt. Nou, vooruit dan maar: in dit geval blijkt het een actie van Fisherman’s Friend te zijn.
“Als aftrap van de ‘Like je favoriete smaak’-campagne, wilde Fisherman’s Friend een grap uithalen met impact. Het merk benaderde in samenwerking met reclamebureau Alfred actrice Georgina Verbaan om de frisse Mint-smaak te promoten. Georgina was direct enthousiast om mee te werken.”
In de nieuwe Fisherman’s Friend tv-commercial speelt het afscheidsmoment een belangrijke rol, maar wel met een verrassende twist. Met de ‘Like je favoriete smaak’-campagne kunnen fans van Fisherman’s Friend via de Nederlandse Facebook-pagina een reis naar Ibiza winnen, waarbij ze uitgezwaaid zullen worden door Georgina. Vanaf 8 maart 2014 start ook een grote landelijke activatiecampagne. Op verschillende treinstations, bus-opstapplaatsen en Schiphol Plaza zal Fisherman’s Friend aanwezig zijn met een ‘afscheidszoen’-stand en samples uitdelen. Doel van de campagne is om de consument bekend te maken met de zeven smaken uit het assortiment van Fisherman’s Friend.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=07YTh9DBDN8]“Sterk spul hè…”
[Creatie: Alfred]