Media

Van selfie naar nachtmerrie?

Je zag hier en hier eerder al creepy advertenties van de non-profit organisatie Innocence in Danger, waarschuwend voor kinderlokkers op het www, en nu is er een nieuwe video uit Duitsland die inhaakt op de selfie-rage. Uit nieuw onderzoek is net gebleken dat vooral millennials hun digitale zelfportretjes delen. Volgens Innocence in Danger heeft een kwart van de jongeren al naaktfoto’s van zichzelf verzonden. Helaas zijn er veel criminelen online die wel raad weten met sexy selfies (en met veel ergere zaken, als je kijkt naar het YouTube-kanaal van de organisatie).

Het filmpje hieronder, ‘a look back’ getiteld, laat zien dat een vergissing makkelijk gemaakt is. Het advies (pdf) is om op te passen: ‘Eén klik kan je imago ruïneren.’

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=qYogVqOiPsI]

“750.000 Pädokriminelle sind in jeder Sekunde online.”

[Creatie door glow, Berlijn; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019