Kit Kat probeerde in Nederland recentelijk gratis media-aandacht te genereren met een onderzoekje bij een game en een guerrilla-actie in de rij voor de Apple-winkel, maar in Engeland gaat het Nestlé-merk een stuk verder. En het spijt me, maar ik kan niet anders dan er de term 'Willy Wonka 2.0' op plakken. Onder het motto (of dreigement?) 'We Will Find You' is een promotie gestart waarmee consumenten £10,000 kunnen winnen. In enkele verpakkingen van de chocoladesnacks is GPS-technologie verwerkt, waarmee een zestal gelukkigen binnen 24 uur gelokaliseerd kunnen (zullen?) worden om een cheque overhandigd te krijgen. Meer info op http://www.facebook.com/kitkatuk.
Naast bovenstaande tv-commercial worden buitenreclame, radio en sociale media ingezet. Betaalde media in combinatie met een innovatieve actie, dat levert dan wél weer veel gratis publiciteit op.
[Creatie door JWT London; via Huff Post]
PS Wat ook best cool is: als je naar kitkat.nl surft, kom je terecht op thefirstworldwidewebsitewerenothinghappens.com.