Marketing, Opgroeien

Konica Minolta laat kinderdromen uitkomen met de ‘dream printer’

Konica Minolta heeft verschillende projecten geïmplementeerd die het communicatieconcept ‘Giving Shape to Ideas’ representeren, inspelend op de wensen en verlangens (en problemen) van mensen (of: potentiële klanten) over de hele wereld. De ‘dream printer’ is het nieuwste initiatief hiervan. In onderstaande video, gefilmd in Gantry Plaza State Park in New York, zijn kinderen te zien die aan een printer vertellen wat zij later willen worden. Op een magische manier wordt gevisualiseerd hoe zij er uit kunnen zien als zij hun dromen najagen.

In de video ontdekken kinderen tussen rondrennende en spelende leeftijdsgenoten een ‘dromenprinter’. Slechts enkele minuten nadat zij hun droom hebben gedeeld, ontvangen ze een afbeelding waar de gewenste toekomst op staat afgebeeld, wat hen laat zien dat hun droom kan uitkomen. Terwijl het avond wordt, wordt de ware aard van de printer onthuld. Konica Minolta belooft innovatieve producten, diensten en oplossingen te blijven creëren die blijdschap brengen, verrassend zijn en emoties oproepen voor bedrijven en consumenten, en daar is dit een voorbeeld van.

“Kinderen dromen over wat zij later willen worden, maar laten die dromen uiteindelijk varen. We wilden kinderen stimuleren door hen te laten zien dat hoe meer je je inbeeldt, hoe meer je dromen vorm krijgen.” [Yuki Kobayashi, Konica Minolta]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019