Omdat de doelgroep niet van pre-rolls houdt, maakte Burger King er 64

Vermakelijke case uit Nieuw-Zeeland van Burger King. De hamburgerkoning wilde YouTube inschakelen om jonge mannen te bereiken, maar dat bleek een doelgroep te zijn die niet zo van pre-rolls houdt. De oplossing? De kritiek voor zijn door deze zelf te benoemen (“Oww, I hate these things”) natuurlijk. Er werden 64 filmpjes gemaakt, elke advertentie toegespitst op een specifieke, bij jongeren populaire video uit verschillend genres. Op deze manier werd de kijker persoonlijk aangesproken op een verrassende manier, aandacht verzekerd.

Of YouTube heel blij was met deze vorm van adverteren is niet bekend. Zie hieronder voor de beelden.

“Turning the worst thing on the internet into LOLZ.”

[Creatie door Colenso BBDO, Nieuw-Zeeland; via The Drum]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024