Marketing

Beldent experimenteert met identieke tweelingen: maakt kauwgom je leuker, of toch niet?

Met het kauwen van kauwgom maak je geen goede indruk, zo houden ouders hun kinderen en leerkrachten hun leerlingen voor. Maar is dat terecht? Het Argentijnse kauwgommerk Beldent (zo heet Trident daar) voerde een experiment uit om dat uit te zoeken. Slim bedacht! Het onderzoek was verpakt als kunstinstallatie, maar eigenijk betrof het dus een marketingactie. Van een aantal identieke tweelingen kauwde de ene helft wel, de ander niet. Wie van de twee zou meer vrienden hebben, een beter seksleven, vaker voor feestjes worden uitgenodigd?

Uiteraard ‘won’ de minst statische van het duo. Een beetje psycholoog kan dit natuurlijk makkelijk verklaren. Maar dat doet er hier niet toe. Het punt wordt gemaakt: kauwgom maakt je leuker. Zie onderstaande video.

“ALmost IdenticAL”

[Creatie door Del Campo Saatchi & Saatchi, Argentinië; via Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021