Marketing

Mona ziet het héle gezin Oranje aanmoedigen met een leeuwenmasker op

Het kwam wat langzaam op gang, maar inmiddels kleurt Nederland fel-oranje van al die WK-acties. Ik ga ze op dit blog niet allemaal benoemen (over bijvoorbeeld de ‘juich-tatoeages’ die Coop nu weggeeft weet die supermarkt zelf maar één regel te schrijven, dus waarom zou ik er meer woorden aan besteden?), maar dat Mona’s Toetje van de Maand in juni de oranje pudding met slagroom en sinaasappelsaus betreft, wil ik je niet onthouden. Niet zozeer omdat toetjesliefhebbers momenteel op de binnenkant van de deksel een leeuwenmasker vinden, maar om de gedachte erachter.

Mona wil hiermee namelijk ook de jeugdige Oranje fans iets extra’s bieden: “We zien weinig WK gadgets die voor het hele gezin geschikt zijn. Met het leeuwenmasker geven we iedereen, van jong tot oud, een leuk extraatje om Oranje aan te moedigen.” Aldus Emilie Heesters, Brand Manager van Mona. Speciaal voor Albert Heijn België is de Duivelspudding met Duivelsmasker ontwikkeld, vernoemd naar het Belgisch elftal, de ‘Rode Duivels’.

FrieslandCampina, het moederbedrijf van Mona, komt tijdens het WK daarnaast met de Campina Oranje vla. “Vorig jaar rond de troonswisseling waren het Mona Kroningstoetje en de Campina Willem van Oranje vla de populairste oranjeproducten in de supermarkt. Dat is een bijzondere prestatie als je kijkt naar het enorme aanbod. We hebben er dan ook alle vertrouwen in dat we met deze producten weer gaan ‘scoren’.”

De introductie van de oranjeproducten wordt ondersteund met een uitgebreide campagne. De bestaande ToetjesToeter commercial komt in het teken te staan van de oranjeproducten. Daarnaast worden een Facebook applicatie, abri’s en promotie op de winkelvloer ingezet. Het Mona Leeuwenmasker krijgen consumenten niet alleen bij de Oranje Pudding, maar tijdelijk ook bij de 450 ml. verpakkingen van de bitterkoekjes-, dame blanche-, chipolata- en griesmeelvariant. toetjevandemaand_oranje_leeuwenmaskerkopie Tsja. Zie je het hele gezin al met zo’n masker op voor de tv zitten tijdens de wedstrijden? En dan zeker het puddingbakje als hoedje op het hoofd?

[Creatie van de maskers door Smaac]

Previous ArticleNext Article

Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2018