Retail

[Spaaractie] NS leert treinreizigers Nederlandse volkslied met ‘Wilhelmusjes’

Met het WK voor de deur heeft de NS onderzoek laten doen naar de kennis van het Wilhelmus onder Nederlanders. Vier van de tien respondenten blijken het eerste couplet van ons volkslied niet te kennen, hoewel bijna driekwart (73%) het wel belangrijk vindt dat we het Wilhelmus kennen. Tijdens de wedstrijden van het Nederlands Elftal kunnen reizigers live meekijken op de grote schermen op een aantal stations en gezamenlijk ons volkslied inzetten. Daarom wil de NS op originele wijze Nederland het Wilhelmus leren.

Reizigers kunnen van 2 tot en met 29 juni bij een aantal winkels op NS Stations het Wilhelmus bij elkaar sparen. Je verzint het niet: bij de verkoop van verschillende actieproducten ontvangen reizigers een musje die op zijn staart een regel van het eerste couplet van het Wilhelmus heeft. Met acht juiste Wilhelmusjes kan een ieder uit volle borst meezingen en Oranje in Brazilië aanmoedigen.

Om te testen hoe goed Nederlanders het Wilhelmus kennen, zijn straatinterviews gehouden:

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=9h5bUWoI9Sk]

De Wilhelmusjes zijn verkrijgbaar van 2 tot en met 29 juni 2014. Op=op.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019