Media

In China waarschuwen ze met een knipoog voor online kinderlokkers‏

In China werden vorig jaar meer dan 260.000 tieners slachtoffer van vreemdelingen die online iets kwaads in de zin hadden. In een serie printadvertenties wordt getoond dat er achter vriendelijke smileys zomaar een duister persoon schuil kan gaan — sterk beeld. Gelukkig biedt de afzender van de uitingen, Baidu Security, ouders aan om te helpen bij het beschermen van hun kinderen tegen dergelijke risico’s. Hen wordt geadviseerd om een oogje in het zeil te houden, want niemand anders doet dat. En daarbij kan Baidu’s software van dienst zijn.

baidu3

“Wil je een bijbaantje?”

baidu2

“Je ziet eruit als een model”

baidu4

“Zullen we vrienden worden?”

baidu1

“Raad eens wie ik ben”

[Creatie door Y&R, Shanghai, China; via AOTW]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021