Media

Cybersmile wil online pesten aanpakken met pijnlijke video

The Cybersmile Foundation is een Engelse organisatie die cyberpesten en haatcampagnes probeert aan te pakken. Om bewustwording te creëren, wordt het middel shockeren niet geschuwd. Onder de titel #DONTRETALIATE is onderstaande video de wereld in gestuurd, waarin de boodschap verkondigd wordt dat wraak niet de oplossing is voor pesten. Er komen teveel zelfmoorden voor die gerelateerd zijn aan dit gedrag. Het advies om niet terug te slaan wordt gezien als potentieel levensreddend. Geen makkelijk advies.

De beelden van een meisje met de strop zullen ongetwijfeld leiden tot aandacht en discussie. Maar dat is niet genoeg voor de stichting. Als de film een leven redt, is het allemaal de moeite waard geweest. Meer activiteiten volgen.

“Do not retaliate is the single most important piece of advice that we can give any victim of cyberbullying. If followed, this advice can help reduce anxieties and allows for clearer thinking at a time when somebody is making a very real, life or death level decision.”

[Creatie door Rattling Stick; via Sp!ts]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019