Uiterlijk

Biedt Harley-Davidson dan de oplossing tegen pesten?

Ook bij Harley-Davidson weten ze dat het loont om de potentiële kopers van de toekomst al op vroege leeftijd voor het merk te winnen. Opdat die doelgroep de op de website gestelde vraag ‘When did it start for you?’ ooit met een glimlach zullen beantwoorden, is er een lijn met Harley-Davidson-kinderkleding, voor jongens en voor meisjes. Het stoere imago van het motormerk komt vanzelfsprekend ook terug in onderstaande printcampagne uit Colombia. Anders dan verwacht, zien we echter geen coole binken.

Nee, met een Harley-shirt aan maakt het niet uit hoe kinderen er verder uitzien. Klasgenoten die zouden kunnen overwegen hen te pesten, denken vast al een jaar of veertig vooruit – aan het ontzag dat ze dan voor deze motorrijders zullen hebben.

harley2

harley3

harley1

“No more bullying.”

[Creatie door Publicis, Bogota; via I Believe in Adv]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021