Media, Uitgaan

Meidenfeest Tina-dag XL blijft een succes

De 23ste editie van het grootste meidenfeest van Nederland was wéér een grandioos succes, zo meldt de organisatie. De Tina-dag XL werd net als voorgaande jaren gedurende een heel weekend gehouden, met voor het eerst avondoptredens. Het evenement trok in 2014 zo’n 20.000 bezoekers (file in Wassenaar), veelal in knalroze gekleed. Dit jaar werd attractiepark Duinrell omgetoverd tot een oosterse wereld met sfeervolle paleisjes, sprookjesachtige versieringen en veel roze en goud. Het leidde tot vrolijke gezichten.

Luid gillend zagen de aanwezige meisjes een mooi rijtje artiesten zingen en dansen op het grote podium: Sarah & Julia, Alessandro, Ralf Mackenbach, B-Brave, Aliyah, Monique Smit & Tim Douwsma, MainStreet, Jeronimo, Savanna, Ian Thomas, Femke Meines, Polle, Zomaer en TP4U. Nieuw dit jaar waren avondoptredens van de boybands MainStreet en B-Brave op beide dagen, waarvoor fans ‘s ochtends al in de rij lagen om uren later vooraan te kunnen staan.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=YsAbI_oB9tc]

Uiteraard werden ook weer twee meisjes gekroond tot ‘Tina Girl’. Verder genoten de Tina-meiden van demonstraties, ‘meet & greets’, acteurs, schrijvers, striptekenaars, games en attracties. Ook waren er weer diverse beauty- en knutselworkshops in het Tina Knutselplaza en natuurlijk konden de meiden uitgebreid shoppen. Als de doelgroep in de rij staat om de stands van de sponsors te bezoeken, weet je dat het goed zit.

“Voor meisjes van 7 tot 15 jaar zijn er niet veel evenementen waar ze zelfstandig naartoe kunnen gaan. Dat kan bij de Tina-dag wel, moeder mag mee, maar het hoeft niet. Bovendien is deze doelgroep de leukste die je maar kunt bedenken: als we allemaal zo onbevangen, enthousiast en positief zouden zijn als deze meiden, zou Nederland er een stuk anders uitzien. Hoe? Nou, dat heb je afgelopen weekend in Duinrell kunnen zien.” [Joan Lommen, hoofdredacteur Tina]

Het eerste nummer van het tijdschrift Tina verscheen in 1967 en sinds 1991 wordt jaarlijks een Tina-dag georganiseerd. Moeders zijn er mee opgegroeid, en blijkbaar is het concept zo aansprekend dat het anno 2014 ook hun dochters aanspreekt. Verschil is wel dat de activiteiten tegenwoordig ook via YouTubeInstagram, Facebook en Twitter te volgen zijn — check de linkjes voor meer beeldmateriaal.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019