Media

‘Sexting kan je beroemd maken’, waarschuwt Zwitserse bewustwordingscampagne

In Zwitserland is de  non-profit organisatie Pro Juventute een campagne gestart om jongeren en hun omgeving er bewust van te maken dat misbruik van ‘intieme foto’s’ ernstige gevolgen kan hebben, zowel voor de getroffenen als voor de verantwoordelijken. In folders vinden jongeren, ouders en leerkrachten informatie over hoe ze zich kunnen wapenen tegen cyberpesten en desgewenst wordt er voorlichting op scholen gegeven. Ook is er een ‘alarmnummer’ waar betrokkenen kunnen aankloppen voor hulp.

Onderstaande posters en tv-spot tonen de mogelijke gevolgen en met een Facebook-app kan de jeugd testen hoe risicovol hun mediagedrag is. Voor de meesten onder ons zal naakt-te-bewonderen-zijn-op-het-internet niet de gewenste manier zijn om beroemd te worden, waardoor dat schrikbeeld een aardige insteek is om over te brengen dat het niet zo verstandig is om al te blote selfies te versturen. Zes van de tien tieners worden daarom gevraagd, dus een waarschuwing is op z’n plaats. Zie de campagnewebsite voor meer info.

projuventute

“Sexting kann dich berühmt machen’. Auch wenn du es gar nicht willst.”

[Creatie door TBWA Switserland; via Osocio]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019