Muziek

Apple verbeeldt geschiedenis van geluid (1888-2015) in fraaie commercial voor Apple Music

Gisteren werd Apple Music aangekondigd, een streaming muziekdienst waarmee gebruikers naar ruim 30 miljoen nummers kunnen luisteren. “All the ways you love music, all in one place”, zo luidt het motto. Concurrentie voor onder andere Spotify dus, maar de meningen zijn verdeeld over wie deze strijd gaat winnen. Over alle sterktes en zwaktes van de nieuwe service wordt elders al veel geschreven, maar de commercial die deze onder de aandacht moet brengen krijgt nog niet zoveel aandacht. Terwijl het weer een fraaie is.

In anderhalve minuut wordt de geschiedenis van geluid, van 1888 tot 2015, in beeld gebracht: “Every great innovation inspires the next. 127 years of sound led to our next great leap in listening: Apple Music.” Het maakt nu al nieuwsgierig naar de verdere toekomst.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=9-7uXcvOzms]

Naast deze ‘History of Sound’-video is er een ander spotje, dat de titel ‘Worldwide’ draagt, en waarin de binnen Apple Music te beluisteren radiozender Beats 1 centraal staat. Ook staat er een productdemo online waarin Trent Reznor (bekend van de band Nine Inch Nails, nu creatief bij Apple) nadere uitleg verschaft: “Music needed a home . . . so we built it one.”

[Via Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021