Reclame

Prachtige maar enge illustraties moeten kinderen over hun angst voor melk afhelpen

Het zijn ware kunstwerken, mooie zoekplaatjes, deze advertenties uit India ter promotie van Dairy Best — melk met extra vitamine A en D. Ik heb echter zelden reclame gezien die zo bol staat van negatieve emoties, en dat is een bewuste keuze. Het idee is dat het genoemde product kinderen helpt om hun angsten te overwinnen, en dus worden nachtmerries, pestkoppen en griezelige beesten afgebeeld. En ja, als je onderstaande illustraties hebt bestudeerd, is melk lang zo afschrikwekkend niet meer.

Nu is angst een krachtige emotie, maar of dit de juiste manier is om de ‘witte motor’ aantrekkelijker te maken? Alsof de fabrikant er zelf ook niet in gelooft, staat het logo zo klein in de advertenties dat je het makkelijk over het hoofd (sic) ziet.

db2

db3

db1

“Grow stronger than your fears.”

[Creatie door Cheil, India; via Ads of the World — klik hier, hier en hier voor grotere versies]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021