Muziek, Retail

IKEA redt gezinsleven van DJ Harry Love

IKEA is goed bezig. Recentelijk zagen we bijvoorbeeld knuffels voor Unicef, parkeerplekken voor honden, een naaikit bij een iPad-introductie, een appartement in een metrostation, opvulling van straten in Japan, de winkel in een banner, een minimailistische printadvertentie en een sfeervolle commercial. Ook onderstaande video is weer zo slim gedaan dat het hier aandacht verdient. We zien ene DJ Harry Love een puinhoop maken van zijn indrukwekkende platencollectie (en van zijn relatie).

Je raadt het al: dankzij een make-over met IKEA-producten-als-probleemoplosser komt alles goed. En éindelijk krijgt de Expedit de credits die het toekomt (ja, als deze kast érgens geschikt voor is, is het wel het opbergen van vinyl, zo weten liefhebbers al lang).

Leuk ook om te zien hoe Harry ook op de IKEA-site, posters in bushokjes en via zijn persoonlijke sociale netwerken (authenticiteit mensen!) de actie een warm hart toedraagt. Dit alles maakt het tot een geslaagde, aansprekende campagne (in paid, owned én earned media) uit Engeland, met een mooi motto: 'Make Room for Your Life'. 

NB Voor de dames die zo'n man cave niet enorm boeiend vinden: voor jullie is er een IKEA-video met ene Jess die heel veel sneakers heeft. ;)

[Creatie door Mother London. Het bureau wil met de campagne onderzoeken hoe goed opbergen het leven thuis kan verbeteren. Naast de documentaires van Harry en Jess, buitenreclame en printadvertenties, werd eerder al de muziekvideo 'Living Together' gelanceerd.]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019