IKEA is goed bezig. Recentelijk zagen we bijvoorbeeld knuffels voor Unicef, parkeerplekken voor honden, een naaikit bij een iPad-introductie, een appartement in een metrostation, opvulling van straten in Japan, de winkel in een banner, een minimailistische printadvertentie en een sfeervolle commercial. Ook onderstaande video is weer zo slim gedaan dat het hier aandacht verdient. We zien ene DJ Harry Love een puinhoop maken van zijn indrukwekkende platencollectie (en van zijn relatie).
Je raadt het al: dankzij een make-over met IKEA-producten-als-probleemoplosser komt alles goed. En éindelijk krijgt de Expedit de credits die het toekomt (ja, als deze kast érgens geschikt voor is, is het wel het opbergen van vinyl, zo weten liefhebbers al lang).
Leuk ook om te zien hoe Harry ook op de IKEA-site, posters in bushokjes en via zijn persoonlijke sociale netwerken (authenticiteit mensen!) de actie een warm hart toedraagt. Dit alles maakt het tot een geslaagde, aansprekende campagne (in paid, owned én earned media) uit Engeland, met een mooi motto: 'Make Room for Your Life'.
NB Voor de dames die zo'n man cave niet enorm boeiend vinden: voor jullie is er een IKEA-video met ene Jess die heel veel sneakers heeft. ;)
[Creatie door Mother London. Het bureau wil met de campagne onderzoeken hoe goed opbergen het leven thuis kan verbeteren. Naast de documentaires van Harry en Jess, buitenreclame en printadvertenties, werd eerder al de muziekvideo 'Living Together' gelanceerd.]