87% van leerlingen vindt verkeersles op school saai, maar ANWB heeft oplossing: ‘Let’s go’

Uit een peiling onder basisschoolleerlingen en leerkrachten blijkt dat maar liefst 87% van de leerlingen de huidige verkeerslessen op school saai te vinden. Zo’n 81% van de leerlingen geeft aan dat ze met verkeersles dingen leren die ze in het echt nooit meemaken. Daarom ontwikkelde de ANWB in samenwerking met uitgeverij Malmberg een praktijkgerichte digitale verkeersmethode met aantrekkelijke beelden, oefeningen en simulaties voor op het digibord. Met ‘Let’s go!’ kunnen met behulp van een programma verkeerssituaties uit de eigen woon- en schoolomgeving worden geoefend.

En al vindt ruim 61% van 377 leerkrachten de verkeerslessen helemaal niet saai, van hen wil 94% wel de lastige verkeerssituaties uit de directe omgeving van de kinderen vaker oefenen. Met het programma is een verkeerssituatie helemaal zelf samen te stellen met concrete beelden uit de omgeving. Zo kunnen de leerlingen de route van huis naar school te voet en op de fiets tot in detail oefenen. ‘Let’s go!’ bevat digitale leermiddelen, werkboeken en praktijkoefeningen voor groep 1 tot en met 8 van de basisschool. Kinderen kunnen antwoorden nakijken met de app op tablet of smartphone.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=_SCodKj5J-g]

“ANWB en uitgeverij Malmberg werken samen aan de verkeerseducatie voor kinderen. Ons gezamenlijk doel is dat kinderen leren om zich zelfstandig en veilig in het verkeer te bewegen. De ANWB en Malmberg zijn er van overtuigd dat goede en aantrekkelijke verkeerslessen op scholen een bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid. Beide partijen tekenden op 14 januari daarvoor een samenwerkingsovereenkomst.”

‘Let’s go!’ sluit aan op het bestaande ANWB Streetwise-programma en is als een van de tien beste innovaties in het basisonderwijs genomineerd voor de NOT innovatie Award 2015.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024