Onderwijs

Donald Duck lanceert typecursus ‘DuckTypen’

Donald Duck Weekblad heeft in samenwerking met The Walt Disney Company en erkende typedocenten DuckTypen gelanceerd. Volgens het persbericht is het de vrolijkste typecursus van Nederland, waarbij kinderen online blind leren typen met tien vingers. Dit door verschillende, vrolijke Duckstad-games te spelen. Hiermee is na de Duck Quiz-app het tweede initiatief van het recent geïntroduceerde edutainmentlabel Duckwise een feit. Binnen dit label ontwikkelt Donald Duck de komende jaren diverse digitale en printproducten.

Ducktypen onderscheidt zich van bestaande typecursussen door de combinatie van educatie, fun (games), de aanwezigheid van populaire Duckstad-bewoners, een grappige verhaallijn en is geschikt voor iedereen vanaf 8 jaar om te volgen. Tijdens de cursus wordt de cursist naar Duckstad gestuurd om verslag uit te brengen van het turbulente leven in dit bruisende stadje. Met het beleven van spannende avonturen in Duckstad leert de cursist ondertussen blind typen.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=0UJFs6ZoZVk]

“Blind typen is een onmisbare vaardigheid voor de toekomst. In deze tijd is typen echter een vaardigheid die kinderen veel eerder zouden moeten leren, net als schrijven. Dankzij Ducktypen is de tijd van strenge juffen, stoffige instructielokalen en afgeplakte toetsenborden voorbij: Ducktypen is vooral erg leuk en altijd en overal te spelen.” [Suzan Schouten, uitgever Kids & Teens bij Sanoma]

De cursus met in totaal 30 lesuren, verdeeld over 6 verschillende kranten, kan in 12 weken afgerond worden — met dilpoma…eh…diplomagarantie. De cursus is vanaf nu te bestellen op www.ducktypen.nl. De volledige cursus kost nu tijdelijk (tot 1 mei 2014) €99,95 in plaats van €149,95 (Donald Duck-abonnees betalen tijdelijk €74,95 tot 1 mei 2014). Geïnteresseerden kunnen gratis een proefles spelen.

Update (20/02-2015): Donald Duck lanceert ook een speciale dyslexie-versie van DuckTypen. In de nieuwe cursusvariant zijn wijzigingen aangebracht waardoor ook kinderen met leesproblemen de cursus goed kunnen voltooien. Door het toevoegen van een speciaal dyslexie-font is de cursus makkelijker leesbaar. Daarnaast is de leesbaarheid ook verbeterd door het verhogen van kleurcontrasten. Ook kan de achtergrondmuziek worden uitgezet, zodat de focus van de cursisten bij de type games en de lessen blijft. De uitleg van elke oefening wordt ondersteund met audio, zodat kinderen de uitleg van de lessen optimaal meekrijgen. 

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019