Onderwijs

EPCA-film stimuleert jongeren om te kiezen voor een wetenschappelijke carrière

Een video van twee minuten met succesverhalen over carrières die werden opgebouwd na het studeren van chemie, fysica en ingenieurswetenschappen. Daarmee wil de European Petrochemical Association* (EPCA) de jeugd – jongens én meisjes – ertoe aanzetten om te kiezen voor wetenschappelijke studies: wetenschappen, technologie, ingenieursstudies en wiskunde. De film onderstreept dat de chemische industrie een goede industrietak is om voor te werken, met een aantrekkelijk aanbod aan stimulerende en goed betaalde banen.

Er zijn jonge en goed opgeleide mensen nodig om vernieuwende en duurzame oplossingen te kunnen blijven bieden aan een steeds veranderende wereld, vandaar. Jongeren tussen de 14 en 18 jaar, hun ouders en leerkrachten vormen de doelgroep. De film is in 14 talen beschikbaar. De Nederlandse versie (Wetenschappen: je ticket voor de toekomst) zie je hieronder. Voor meer info over de impact van de industrie en loopbaanmogelijkheden wordt naar sciencewherecanittakeyou.com verwezen.

*EPCA is een in Brussel gevestigde internationale non-profit associatie die dienst doet als wereldwijd netwerk voor de chemie, bestaande uit producenten van petrochemische producten, hun leveranciers, klanten en dienstverleners. EPCA is sinds 2011 actief in een reeks initiatieven die studies in chemie en wetenschappen promoten. Zo werden bijvoorbeeld richtlijnen voor leraren ontwikkeld om wetenschappen op een meer aantrekkelijke manier te onderwijzen en werd een workshop georganiseerd voor de winnaars van een internationale chemiewedstrijd voor jongeren, om hen toe te laten de chemische industrie en haar leiders beter te leren kennen. EPCA telt meer dan 680 leden afkomstig uit 53 verschillende landen die een gezamenlijke omzet realiseren van meer dan 4.2 triljoen euro. Dus.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020