Onderzoek

Wat doen tieners (13-18jr) het liefst als ze op vakantie gaan?

In juni 2015 heeft Center Parcs een onderzoek laten doen naar de vakantievoorkeuren van tieners. Dit is gedaan vanwege een campagne voor tieners om de perceptie van Center Parcs onder tieners te verbeteren en als coole vakantiebestemming in overweging te nemen.
In de campagne hebben we Center Parcs laten zien door de ogen van dé vloggers van het moment: Enzo en Milan Knol.

 

Om een goed onderzoek te kunnen doen, moesten we uiteraard eerst wat meer van de voorkeuren van de tieners. Wat facts op een rijtje:

 

  • 46% van de tieners heeft de voorkeur om naar een bestemming buiten de Benelux, Duitsland en Frankrijk te gaan.
  • 38% van de tieners gaat 1x per jaar op vakantie
  • Activiteiten die tieners het liefste doen zijn: zwemmen, ijs eten, doen wat ze zelf willen, uit eten gaan, naar het strand gaan, rondstruinen met hun ouders
  • Meestal worden tieners niet betrokken bij de keuze voor de vakantiebestemming
  • Als de tieners het voor het zeggen hadden, gingen ze liever minder naar bungalowparken op vakantie (46% gaat nu naar een bungalowpark, dit zou 36% zijn als het aan de tieners zou liggen). Hotels hebben de voorkeur bij tieners.
  • Tieners vinden het contact met andere jongeren, er veel te doen is, het subtropisch zwemparadijs en de vrijheid hebben, positieve drivers voor een vakantie in een bungalowpark.
  • Ze verblijven minder graag in een bungalowpark doordat de leeftijd te jong of te oud is, dat ze het erg druk vinden, omdat ze eens wat anders willen en ze graag meer luxe willen.
  • 54% van de 12-17 jarige is de afgelopen 2 jaar minimaal 1 keer op een bungalowpark geweest.

En de campagne? Die was erg succesvol met meer dan 2 mln views en een daadwerkelijke wijziging in perceptie. Doelstellingen behaald!

Door: Liesbeth Gouda, Senior Brand & Media Manager bij Center Parcs.

liesbethLiesbeth is sinds oktober 2014 verantwoordelijk voor de marketing communicatie bij Center Parcs in België, Nederland en Duitsland. Daarvoor was zij marketing manager bij PostNL. Naast haar werk is zij actief in het marketingvak bij de SAN, eerder bij VMC & NIMA, en is zij publiekswinnaar Marketing Talent of the Year 2012.

Previous ArticleNext Article
Onze gastbloggers zijn allemaal autoriteiten op het gebied van kids- en jongerenmarketing.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019