Opgroeien

Disney vraagt jeugdige uitvinders naar hun visie op de toekomst: ‘Create Tomorrowland’

Volgende maand gaat de nieuwe Disney-film Tomorrowland in première in de VS (klik hier voor de trailer). In dit science fiction-avontuur wordt de wereld veranderd door een nieuwsgierige tiener en een gedesillusioneerde uitvinder (George Clooney). Voor The Walt Disney Studios, Disney Citizenship en XPRIZE een mooie aanleiding om een uitdaging aan jonge vernieuwers voor te leggen. In Disney’s Create Tomorrowland-wedstrijd worden Amerikaanse kinderen en jongeren uitgenodigd om zichzelf in de toekomst te plaatsen. 

Vanuit die positie moeten ze een video, afbeelding of verhaal terugsturen naar het heden, waarin een nieuwe, geweldige uitvinding of innovatie centraal staat. Daarbij moeten de deelnemers duidelijk maken hoe het werkt en wat de impact op later is.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=kTE1VIdbkFY]

“‘Tomorrowland’ has always been a place of possibility in our parks and for the creative team behind our new film. The future will be steered by the imaginations of our young people, and Disney is thrilled to work with XPRIZE to encourage and inspire the next generation of thinkers and dreamers to build the future they imagine is possible.” [Sean Bailey, Disney]

Er zijn twee categorieën: ‘Junior’ (8-12 jaar) en ‘Senior’ (13–17 jaar). Meedoen kan van 22 april tot 17 mei 2015, waarna inzendingen beoordeeld worden op innovatie, creativiteit en presentatie. Er worden zes winnaars gekozen, die een leider in hun interessegebied als mentor krijgen.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019