Opgroeien

Een-tweetje: Eveline (16) en Melissa (18)

Elke maand voelen we twee jongeren uit het Red Chocolate TrendSquad aan de tand. Wat zijn opvallende trends? Wat is goede reclame en welke merken zijn hot bij jongeren zoals zij?

Deze ervaringsdeskundigen geven antwoord: Eveline, 16 jaar, gaat na de zomer naar havo 5. Ze houdt van films kijken, tekenen, gitaar- en pianospelen, volleyballen zingen en computeren. Melissa, 18 jaar, zit net als Eveline op de havo. Ze vindt het leuk om gitaar en piano te spelen, te gamen, films te kijken en boeken te lezen.

Welke media gebruiken jullie om contact te houden met vrienden en familie?
Eveline: Ik gebruik alleen Facebook.
Melissa: Naast Facebook gebruik ik ook Hyves en Fanpop.

Muziek luisteren op je Mp-3/Mp-4/iPod of op je telefoon?
Eveline: Op mijn telefoon, die heb ik namelijk altijd bij me.
Melissa: Ik luister muziek het liefst op mijn iPod, dat is lekker makkelijk. Ook zie je wat je luistert en de iPod is erg betrouwbaar. 

Films kijken in HD of 3D?
Melissa: In HD, want ik word snel duizelig van 3D en vaak zie ik het effect ervan niet eens.
Eveline: Moeilijke keuze, maar ik ga denk ik juist wel voor 3D. Je beleeft de film dan heel anders.

Zomervakantie of wintersportvakantie?
Melissa: Zomervakantie, dan kan je lekker in je tuin zonnebaden en zonder jas rondlopen.
Eveline: Ik ga ook voor de zomervakantie, de kou in de winter is niets voor mij.

Het nieuws online lezen of in de krant?
Eveline: Online lezen, de krant vind ik erg onhandig.
Melissa: Kranten zijn duur en via internet kan je het laatste nieuws gewoon gratis lezen, dus ik ga ook voor online de krant lezen.

Bellen of Whatsappen/sms’en?
Melissa: Ik gebruik eigenlijk nooit een telefoon, maar als ik dat wel zou doen zou ik eerder sms’en.
Eveline: Sms’en, aan de telefoon versta ik mensen niet altijd even goed. En niet iedereen heeft internet op zijn/haar mobiel voor Whatsapp, dus voor noodgevallen sms ik liever.

Wat doe jij het liefst als je een dag vrij bent?
Eveline: Films kijken of films downloaden of tegelijkertijd. Vaak kijk ik die samen met mijn zusje en anders spreek ik met vrienden af om die te bekijken.
Melissa: Ik zou ook met vrienden afspreken om een film te gaan kijken. Als ik thuis ben, ga ik het liefst piano- of gitaarspelen of gamen. 

Welke reclame of trend heeft onlangs het meeste indruk op jou gemaakt?
Eveline: Het reclame spotje van alsniemandietsweet.nl heeft indruk op me gemaakt, want het is waar; als niemand iets weet, kan niemand je helpen.

Melissa: Ik ben de laatste tijd eigenlijk geen reclame of trend tegengekomen die ik interessant vond.

Welke hobby heb je en waarom vind je het zo leuk?
Melissa: Gitaar- en pianospelen. Het is zo leuk omdat je je eigen muziek kan creëren. Muziek is één van de belangrijkste dingen in mijn leven en het is erg goed voor je hersenen.
Eveline: Mijn leukste hobby is films kijken, omdat je dan even wordt ‘meegesleept’ in een andere wereld.

Wat is jouw favoriete gadget die je elke dag gebruikt?
Eveline: Mijn laptop is iets wat ik echt elke dag gebruik. 
Melissa: Ik denk dat het voor mij ook mijn computer is. 

Hoe ziet jouw leven er over 10 jaar uit?
Melissa: Ik heb eigenlijk geen idee. Ik laat het op me afkomen.
Eveline: Ik hoop dat ik dan tegen die tijd mijn studie goed heb afgerond en in een mooi klein vrijstaand huisje woon. Met een goed inkomen en leuke baan met leuke collega’s.

Previous ArticleNext Article
Wim is werkzaam als creatief bij online jongerencommunicatiebureau Red Chocolate in Haarlem. Hier ontwikkelt hij campagnes samen met jongeren voor merken met lef. Wim legt graag het initiatief in de handen van jongeren, om te kijken hoe zij merken tot leven kunnen brengen. Reacties kun je hieronder plaatsen, mailen kan naar wim@redchocolate.nl en op Twitter volg je @Wimm88.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021