Kraantje Pappie rapt voor Defensie: ‘Welkom in het echte leven’ #werkveld

In de jacht naar nieuw personeel zoekt Defensie naar eigen zeggen de creatieve grenzen op. Dat heeft geleid tot de inzet van Kraantje Pappie om jonge infanteristen te trekken. De rapper stak hiertoe het infanterielied uit de jaren ‘40 in een eigentijds jasje. Aanvankelijk ging het alleen om een remake van het strijdlied, maar het project groeide uit tot een complete videoclip (zie ook de 'making of'). De wervingscampagne en Kraantjes nummer 'Werkveld' zijn momenteel te zien op online jongerenplatforms en muziekzenders.

"We zijn constant op zoek naar nieuwe mogelijkheden om de doelgroep te benaderen. Daarbij willen we zo dicht mogelijk tegen hun belevingswereld aan gaan zitten. Wij denken dat Kraantje Pappie de perfecte match is." [Campagnemanager Robbie Bax]

"Dit was een te gekke opdracht. Zo’n kans krijg je maar één keer. Mijn enige eis was dat ik mijn eigen stijl mocht aanbrengen en dat is gelukt. Het is een rauw nummer geworden. En weet je, een leger is écht nodig. Ik verbind hier veel liever mijn naam aan dan dat ik in bijvoorbeeld een hamburgerreclame figureer." [Kraantje Pappie]

[De video komt van de hand van Sil van der Woerd en het nummer is geproduceerd door Nightwatch.]

De campagne voor infanteristen bij de landmacht volgt na de lancering van de nieuwe tv-commercial. In die wervingsspot is een militair te zien die de longen uit zijn lijf rent om mensenlevens te redden. De infanteriecampagne en de tv-commercial zijn onderdeel van de campagne 'Werken bij Defensie. Je moet het maar kunnen'. De krijgsmacht heeft vooral behoefte aan infanteristen, vliegers, mariniers, verpleegkundigen, technici en marechaussees.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024