Opgroeien

Oudermagazine adverteert met grensoverschrijdend gedrag van jongeren; geen woorden voor?

Fritz+Fränzi is een Zwitsers tijdschrift voor ouders over opvoeding, educatie, vrije tijd en school. Dat klinkt best saai. Terwijl de periode van puberteit en adolescentie in de praktijk mogelijk best wat problemen, conflicten en risico's met zich meebrengt. Opgroeiende jongeren gedragen zich immers niet altijd even verstandig. Drie voorbeelden daarvan worden getoond in onderstaande printadvertenties. Het zal je zoon of dochter maar zijn. Als je daar als ouders geen woorden voor hebt, dan vind je die wellicht in het magazine dat de afzender is van deze campagne.

Shockeren om het shockeren of slim inspelen op de onzekerheden van vaders en moeders? Voor de promotie van een blad waarin naar eigen zeggen taboe-onderwerpen niet geschuwd worden, zou je kunnen zeggen dat de beelden van een Hitler-groet, sexting of een brandend hoofd relevant zijn. En ongetwijfeld zijn er opvoeders die behoefte hebben aan antwoord op de vraag hoe hiermee om te gaan.

"When you can't find the words, we provide them."

[Creatie door Jung von Matt/Limmat AG, Zwitserland; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019