Opgroeien, Reclame

Opbloeiende liefde van een goth-tiener in Interflora-commercial

Als er dan eens een goth in reclame te zien is, moet deze zaken verkopen die een stuk minder donker zijn dan de kleding doet vermoeden, zoals snoep of doe-het-zelf-spullen. Da’s onverwacht, en dat vinden de mensen leuk. Zo ook weer in onderstaande, nieuwe commercial, die wordt afgesloten met de boodschap: ‘Zeg het met bloemen’. Mooi hoe binnen 1 minuut een verhaal met een twist verteld kan worden, dat ook nog eens voor een glimlach zorgt. Maar een logische link met de Deense tak van afzender Interflora is ver te zoeken.

Dit ‘Odd Love’-spotje wordt ingezet voor Valentijnsdag, en als de twee scholieren uit het verhaal met elkaar hadden gecommuniceerd via een *veelzeggend* boeketje, had dat een hoop gedoe gescheeld. Zou dat het idee geweest zijn?

[vimeo 118466540 w=570 h=321]

“Never stop trying.”

In dezelfde campagne werden eerder al even fraaie video’s gemaakt waarin even verwarrende situaties werden uitgebeeld, zoals in ‘Young Love’, ‘Old Love’ en ‘Circus Love’.

[Creatie door Brandhouse, Denemarken (muziek is Slow Mover van Louise Alenius & Ben Kaniewski); via Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019