Bij McDonald’s staan ze vroeg op voor jongeren die het laat gemaakt hebben

Ooit kreeg ik de (terechte) kritiek dat er op dit blog weliswaar veel óver jongeren geschreven wordt, maar dat ze zelf te weinig te zien  zijn. De virtuele deur staat wagenwijd open voor wie jong is en mee wil schrijven, maar dat levert vooralsnog niet veel gastbloggers op. Als pleister op de wonde ben ik geneigd om reclamecampagnes waarin jonge mensen een hoofdrol spelen eerder te posten. Vandaar dat je onderstaande printadvertenties voor McDonald’s uit Frankrijk voorgeschoteld krijgt.

Ter promotie van de ‘McMorning’ bij de fastfoodrestaurants wordt de doelgroep afgebeeld in situaties die duidelijk maken dat het een kort nachtje is geweest. Dan zou het een goed idee kunnen zijn om een ontbijtje buiten de deur te halen…

mcd gaap3

mcd gaap2

mcd gaap1

“We wake up early for the late ones.”

[Creatie door TBWAParis; via AOTW]

PS  Getuige deze commercial van eerder dit jaar richt McDonald’s zich in Nederland op wat oudere ontbijters?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024