Reclame

Baby’s eerste woordje in een commercial van GAMMA, da’s minder vergezocht dan het lijkt

‘Ouders zullen het nooit toegeven, maar een baby’s eerste woordje is wel een dingetje. Mama, papa of toch net wat anders?’ – zo werd de nieuwe (en leuke) commercial van GAMMA vandaag via Twitter aangekondigd. Nu doet een baby het altijd goed in de reclame, maar om nu te zeggen dat zo’n schattig klein kindje iets met doe-het-zelven te maken heeft… mwoh. Maar elke klusser weet hoe vaak je nog ‘even’ heen en weer moet naar zo’n bouwmarkt, en dat de naam ervan daardoor – insight alert! – nogal veel genoemd wordt

Met alle gevolgen vandien, dus. Wat dan weer treffend geacteerd wordt, in passende setting.

“Mooi hè”

Update (18/11); Wiens kindje GAMMA kan zeggen en dit via de ‘Zeg maar GAMMA’-app deelt op Facebook, krijgt een gratis romper plus een cadeaupas van vijf euro. Slimme gimmick, leuk vervolgfilmpje!

[Creatie door TBWA\NEBOKO]

Update (21/11):  Bij Ouders Online hebben ze het spotje inmiddels wat nader kunnen analyseren. Ze noemen het onwaarschijnlijk: “Eerst worden de lipklanken gemaakt (zoals de P van ‘papa’ en de M van ‘mama’), en daarna pas de achterklanken, zoals de K en de G.” En: “Kijk eens naar zijn gebit. (…) Het kindje is al ouder dan 12 maanden. En dan zeg je meestal wel wat meer dan papa of mama…”. Goh. ;-)

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021