Carine Damen schreef onlangs in HP/De Tijd over de opmars van de sukkel in de reclame: “Lulletjes, dombo’s en kneuzen rukken op in televisiespotjes, en bijna altijd is het een man.” Verdwaasd in de supermarkt, onbeholpen met een baby, angstig voor vrouwen — hoe ver van de werkelijkheid anno 2014!? We zouden graag iets van een antiheld aannemen, omdat de onhandige man “heel dicht bij ons” staat. Nee, dan de man die General Mills consumenten in Canada voorschotelt in een nieuwe campagne voor Peanut Butter Cheerios, ontbijtgranen met de smaak van pindakaas.
In de commercial hieronder zie je hoe deze supervader het goede voorbeeld geeft, met oneliners waarover nagedacht is. Ter lering en vermaak is er voor alle andere vaders de bijbehorende howtodad-tumblr. Wellicht vinden de lulletjes, dombo’s en sukkels uit de spots van andere adverteerders er inspiratie. ;-)
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=6GYxH2-WeZY]“Because being a dad is awesome, just like new Peanut Butter Cheerios are awesome.”
[Creatie door Tribal Worldwide, Toronto; via Adreak]
http://www.youtube.com/watch?v=7Jpb2_YdxYM
Dove heeft ook een serie van echtere vaders. #RealDadMoments