Retail

Catalogus centraal op IKEA-posters: ‘There’s a page for that’

Ja natuurlijk, tegenwoordig bestaat er voor werkelijk alles een app op smartphones/tablets en ook IKEA biedt diverse mobiele applicaties aan. En hoewel de blauw-gele woongigant digitale toepassingen niet schuwt en de collectie niet alleen op de website maar tevens via bijvoorbeeld Instagram, staat in een nieuwe outdoor-campagne de papieren catalogus centraal. Met een knipoog wordt een aantal potentieel-problematische gezinssituaties geschetst, die opgelost kunnen worden door ouderwets stickertjes te plakken in de jaarlijkse uitgave.

Voor elke verandering in ieder huis is er wel een pagina, zo is de boodschap. Herkenbaar, slim, grappig en grafisch goed gedaan in infographic-stijl. Op abri’s en billboards worden man-vrouw-verschillen flink uitvergroot. Want inderdaad, als het meisje bij de jongen gaat wonen, verandert er wel iets…

ikeacat3

ikeacat1

ikeacat4

ikeacat2

ikeacat5

[Creatie door Leo Burnett, Toronto; via Adeevee]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019