Look-O-Look durft het L-woord weg te laten in campagne: ‘Sooweeej’

Perfetti van Melle koos Canday om voor snoepmerk Look-O-Look een nieuwe campagne te ontwikkelen om de verkoop te bevorderen door de vertrouwde producten nog bekender te maken voor een bredere doelgroep. Altijd interessant als zo’n reclamebureau een goede casebeschrijving deelt. In een ‘Wall of Shame’-analyse van campagnes van concurrerende merken viel het gebruik van het woord ‘lekker’ op. Maar ja: “Snoep dat niet lekker is, waar vind je dat nog? In elk geval voegt het niets toe om het te benoemen. We besloten dát dus lekker níet te gaan doen.”

De creatieve uitdaging was dan ook om Look-O-Look te promoten zonder het L-woord te gebruiken dat de andere snoepmerken gebruiken: “We. maakten van dit merk een sympathieke enabler – ‘mogelijkmaker’ – van een moment dat uniek aan dit merk gekoppeld kan worden: een verrassende smaakexplosie.” Dit gegeven wordt verbeeld in onderstaande tv-commercial van 15-seconden, waarin de smaakexplosie van een seconde bestaat uit verschillende frames met kleurrijke visuals.

[youtube http://www.youtube.com/watch?v=isxqwhg2Hqc]

“Sooweeej!”

De beelden uit het spotje dienen als springplank naar de online activatie The Funquest: “Daarbij stap je een kleurrijke wereld binnen die bol staat van de fun, verrassing en variatie. Precies zoals het merk is, op een manier die de doelgroep aanspreekt.” En met de kans om een GoPro-camera te winnen.

[Creatie door Canday]

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Congres Kids en Jongeren website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2024