Reclame

Niemand stopt zoveel emotie in een kauwgomverpakking als Wrigley

Het schijnt niet zo goed te gaan met de verkoop van kauwgom. Analisten noemen een beperkter budget van jongeren, de concurrentie van andere snacks en het niet goed passen in skinny jeans(!) als oorzaken van de dalende cijfers. De marketeers van Wrigley proberen daar wat aan te doen met deze mooie commercial voor het merk Extra. De band tussen vader en dochter, een sentimenteel muziekje, het product zichtbaar, de merknaam in de pay-off (‘Give Extra, get extra’) – alles klopt.

Wie had ooit gedacht dat origami voor kippenvel kan zorgen?

“Sometimes the little things last the longest.”

[Creatie door Energy BBDO, Chicago; via AdRants en Creativity]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright © 2021