Reclame

Ook oma gebruikt Facebook, weet Unox

Op dezelfde dag dat er wat ophef ontstond over een rolbevestigende speelgoedbrochure, zag ik ook de nieuwe Unox-commercial langskomen, die minstens zo stereotiep is. Oma die hutspot maakt voor haar dochters en kleinkind, neergezet als eigenlijk te oud om te experimenteren in de keuken en om sociale media te gebruiken*, maar ondertussen… Zoals vanouds leest de man in het gezelschap de krant. Een leuk en aandoenlijk filmpje; sympathiek, herkenbaar, lekker Hollandsch – niets mis mee.

Eigenlijk zou je willen dat het altijd zo blijft. Maar als meisjes niet meer afgebeeld mogen worden met speelgoedstofzuigertjes of in speelgoedkeukentjes, zou de toekomst er wel eens heel anders kunnen uitzien…

“Wat is er met oma dan?

[Creatie door TBWA\Neboko]

*In Nederland  is de grootste groep bezoekers van Facebook die van 55 jaar en ouder, met een aandeel van 23,6%. Dus.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2020