Onder de naam ‘Genius’ is de zomercampagne ter promotie van Pepsi MAX gelanceerd. Vanaf vandaag is de eerste campagnespot Drone Football wereldwijd via het internet en de sociaalnetwerksites te zien, met als belangrijkste boodschap: geef een onverwachte twist aan iets gewoons en creëer een geniale ervaring. Pepsi kiest voor een digitale, op social media en content gefocuste campagne in combinatie met verschillende activaties om het Genius-concept tot leven te brengen.
De campagne moet een stevig vervolg geven aan de merkpositionering van Pepsi MAX, daarbij recht doen aan de passies van de hedendaagse consument zoals muziek, sport en technologie. Pepsi trapt de campagne af met onderstaande Drone Football-commercial waarin een groep vrienden de voetbalnacht van hun leven beleeft dankzij de Pepsi MAX Genius-twist. De korte film werd real-time opgenomen in Barcelona met een groepje lokale voetballers, inclusief werkelijke reacties van buren en omstanders. En helemaal van deze tijd, dankzij de drone en de LED-lichttechnologie.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=lX_DLdpygzw]“Pepsi MAX is een belangrijk en groeiend merk binnen ons Pepsi-portfolio. De colafrisdrank staat niet alleen bekend om de combinatie van een maximale smaak zonder suiker, maar ook voor een sterk digitaal merkverhaal. Met de Genius-campagne beantwoorden we aan de leefwereld van de Pepsi-fans, die wanneer er iets onverwachts gebeurt, nog spannender wordt.” [Kristin Patrick, PepsiCo]
Naast aanwezigheid op diverse festivals, is Pepsi MAX via een grootschalige samplingcampagne door heel Nederland te proeven..
Weer een sterke video. Speelt goed in op de interesses van de doelgroep!