Reclame

Piraten en prinsessen op Chiquita’s bananen

"Om gezond snoepen te stimuleren,
willen we de 'pester power' positief benutten." [Michelle den Boer, Chiquita]

Chiquita Kids wil een bondgenoot zijn voor moeders* om gezond snoepen ook leuk te maken. Eten toegankelijk maken door het op een leuke manier aan te bieden beïnvloedt immers het eetgedrag van kinderen op een positieve manier.

Na de introductie van de kidslijn eerder dit jaar is het nu tijd voor een stickercampagne, waarin creativiteit en samen spelen centraal staan. Chiquita Kids nodigt moeders en kinderen uit bananen om te toveren tot piraten, rocksterren, prinsessen en andere karakters en hun eigen bananentheater te openen.

Chiquita Kids wil fruit eten leuk maken en speelt hier op in met de nieuwe stickercampagne, waarin ouders worden gestimuleerd om samen met hun kinderen op een positieve manier met fruit bezig te zijn.

Met stickers in de vorm van ogen, neuzen en mondjes kunnen kinderen -en ouders- bananen een eigen karakter geven. De fantasie wordt aangesproken en kinderen kunnen hun eigen verhalen creëren met favoriete helden, prinsessen en monsters. Zo moet een gezonde snack ook een leuke snack voor kinderen worden.

KeyVisual "Om antwoord te geven op de vraag hoe we op een leuke en gemakkelijke manier kunnen bijdragen aan de ontwikkeling van gezonde eetgewoontes van kinderen, hebben we de bekende Chiquita-stickers als uitgangspunt genomen. Stickers zijn altijd al belangrijk voor Chiquita; de stickertjes op onze bananen worden bijvoorbeeld over de hele wereld uitgewisseld door verzamelaars. Daarnaast blijkt dat de doelgroep fan is van stickers en stickers verzamelen." [Michelle den Boer]

Kinderen vinden snacks met brand characters -bekend of onbekend- leuk, met als logisch gevolg dat ze actief vragen, zelfs zeuren ('pester power'), om deze veelal ongezonde snacks. Omdat fruit de concurrentiestrijd met andere snacks op aantrekkelijkheid nog regelmatig verliest, biedt Chiquita ouders een leuk gezond alternatief waarmee zij weerstand kunnen bieden aan de vraag van kinderen om ongezonde snacks met aansprekende figuurtjes.

Er valt nog wat te winnen. Bijna alle Nederlandse kinderen missen 40 gram fruit per dag in hun voeding; 15% eet zelfs nooit fruit. Het meest bepalend in de consumptie van fruit door kinderen is het gedrag van hun ouders: goed voorbeeld doet goed volgen, jong geleerd blijkt oud gedaan. Een gezaghebbende stijl van ouders met betrekking tot eten heeft een relatie tot meer fruitconsumptie door kinderen.

*Nee, over vaders wordt niet gerept in het persbericht.

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019