Reclame

Volgens KFC zijn er dingen die belangrijker zijn dan je smartphone

Hoewel in wetenschappelijk onderzoek is aangetoond dat jongeren die veel tijd online doorbrengen juist níet a-sociaal zijn, vinden reclamemakers in de aanname dat het andersom is nog altijd een haakje om hun campagne aan op te hangen. Zie bijvoorbeeld onderstaande, nieuwe commercial voor KFC, waarin de hoofdrolspelers veel moois mist omdat hij bijna onafgebroken op het scherm van zijn smartphone zit te staren. De vraag uit de soundtrack, ‘are you with me?’, moet dan met een ‘nee’ beantwoord worden.

Hoog tijd voor phone stacking dus, zo wordt duidelijk gemaakt. Want je raadt het al: een emmertje kip verdient echte aandacht.

“Будь собой! Наслаждайся настоящим в KFC.”

[Creatie door Miguelivanov, Rusland; via Ads of the World]

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019