Alle toebehoren voor een geslaagde fuif vind je vanaf maandag 3 februari 2014 in de Amsterdamse Kalverstraat. Daar opent Duyvis de deuren van haar tijdelijke Fuifwinkel. Met de winkel biedt de notenfabrikant bezoekers tijdens het winkelen oer-Hollandse gezelligheid, karaokemuziek en een Borrelnootjesautomaat. Om tijdens het winkelen alvast in de stemming te komen kan de Borrelnootjes-limbo worden gedanst op live muziek afkomstig van het karaoke podium. De Fuifwinkel blijft een week open in Amsterdam, daarna verplaatst hij zich verder door Nederland.
Naast de Kalverstraat zijn er nog vier tijdelijke Fuifwinkels in V&D’s verspreid over Nederland. Het is de eerste keer dat in de winkelketen een shop-in-shop pop up store wordt gerealiseerd. In de week van 10 februari bezoekt de Fuifwinkel V&D-winkels in Rotterdam en Den Haag. De week daarop zijn de V&D in Groningen en Utrecht aan de beurt.
Rijke historie
Het woord ‘fuif’ werd onlosmakelijk verbonden aan Duyvis met de iconische commercials uit de jaren ’90. Daarin figureerde tv-persoonlijkheid Gerard Cox, die als party crasher de Borrel- en Tijgernootjes van Duyvis aanprees. Daarbij eindigde hij steevast met de zin ‘ik mot nou toch echt effe bellen met de Duyvis, want misschien dat er ergens anders nog een fuif is’. Onlangs maakte de ‘Fuif ‘es met Duyvis’-aanpak een comeback met onderstaand spotje met twee vertegenwoordigers die net iets minder grappig zijn dan het vroegere boegbeeld.
“De fuif zit in ons merk verankerd en met de Fuifwinkel blazen we hem nieuw leven in. We vinden het namelijk belangrijk dat mensen momenten waarop ze samen zijn vaker vieren en moedigen dat via de tijdelijke winkel aan. In de Fuifwinkel zijn alle ingrediënten aanwezig om er een feestje van te maken.” [Eveline Polderman, brandmanager bij Duyvis]