Retail

Bruna wil ontwikkeling kinderen helpen stimuleren: ‘Lezen, schrijven, knutselen, rekenen en spelen zijn superkrachten’

Bruna start met het overkoepelende programma ‘Je groeit met Bruna’. De winkelketen wil ouders en grootouders helpen de kennis van kinderen te vergroten en hun fantasie en creativiteit te stimuleren. Dat gaat verder dan lezen alleen, er is aandacht voor allerlei vaardigheden die kinderen voor hun ontwikkeling nodig hebben. De website jegroeitmetbruna.nl is nu al voorzien van allerlei informatie. Gedurende de loop van het programma ontwikkelt de site zich inhoudelijk verder en deelt Bruna nieuwe en aanvullende kennis met ouders en kinderen.

Bruna geeft op dit platform tips aan ouders en kinderen over lezen, schrijven, rekenen, knutselen en spelen. De informatie is bedoeld om inspiratie te bieden op al deze terreinen, van AVI-lezen tot de fijne motoriek bij knutselen. Om het voor kinderen beeldend en aansprekend te maken, koppelt een kleine superheld symbolisch krachten aan de verschillende vaardigheden.

Je groeit met Bruna held

“Als marktleider in kinderboeken vinden wij het onze verantwoordelijkheid om ook bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen. Daaraan geven we invulling met ‘Je groeit met Bruna’, waar verschillende initiatieven onder vallen. Zo begint rond de Kinderboekenweek weer een sponsoractie van schoolbibliotheken. Maar dat is niet het enige: vrijwel zonder uitzondering hebben we een aantrekkelijke kinderhoek in onze winkels en kunnen klanten een beroep doen op de expertise van onze medewerkers.” [Fred Zeegers, Algemeen Directeur Bruna]

Voor de uitvoering van het programma is Bruna verschillende partnerschappen aangegaan. De educatieve informatie over de krachten als leren, lezen, schrijven, rekenen en spelen is bijvoorbeeld in samenwerking met uitgeverij Zwijsen tot stand gekomen. Met Ouders van Nu werkt de winkelketen samen bij de uitreiking van een gratis schooltas aan kinderen die naar de basisschool gaan, vol met informatie, producten en aanbiedingen.

 

Previous ArticleNext Article
Sinds 2000 schrijf ik over jongerenmarketing en aanverwante zaken, per september 2012 als hoofdredacteur van kidsenjongeren.nl. Gewoon omdat het kan en omdat dit de allerleukste doelgroep is. Onafhankelijk en zo objectief mogelijk, op persoonlijke titel. Ter informatie, ter inspiratie. Reacties kan je hieronder plaatsen, vragen en ideeën kan je mailen naar dennis@kidsenjongeren.nl, overige interesses kan je volgen via @dhoogervorst op Twitter, linken kan via LinkedIn en Last.fm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Kids en Jongeren Marketing blog website is van Euroforum BV. Privacy statement | Cookie statement | Copyright ©2019